Gerdab.IR | گرداب

تقسیم آینده اینترنت میان مایکروسافت و فیسبوک

تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵

فیسبوک و مایکروسافت، در عمق اقیانوس‌ها، آینده اینترنت را رقم می‌زنند!

به گزارش گرداب، در همان حالی که دنیای جدید به اینترنت سریع‌تر برای رشد و توسعه خود نیاز دارد، زیرساخت های فعلی فشار زیادی را برای انجام این مسئولیت خطیر تحمل می‌کنند.


در حالی که وب و اینترنت به سادگی دنیایی بدون مرز برای رد و بدل داده‌های فراهم کرده‌اند، هنوز چیزی برای ارتباط بین قاره‌ها در این میان نیاز است. ما و شما آنها را نمی‌بینیم، اما واقعیت این است که کابل‌هایی غول پیکر در عمق اقیانوس‌ها دنیای ما را به هم متصل کرده و اکنون قرار است فیسبوک و مایکروسافت در ورای آتلانتیک، دست به شراکت بر سر آینده اینترنت درون کابل‌ها بزنند.

به گزارش ایتنا از تابناک، روز گذشته فیسبوک و مایکروسافت اعلام کردند، برای ایجاد ارتباط کابلی عظیم زیر دریای ترانس آتلانتیک با یکدیگر همکاری و مشارکت خواهند کرد.

این پروژه عظیم که نام آن MAREA است، ایالات متحده را به اروپا متصل خواهد کرد و به شکل ویژه‌تر ایالت ویرجینیا را به کشور اسپانیا ارتباط می‌دهد. این پروژه از ماه آگوست سال جاری آغاز می‌شود و تا اکتبر سال ۲۰۱۷ نیز به پایان خواهد رسید.



مهم‌ترین نکته درباره این پروژه، ویژگی‌های آن است. پروژه MAREA بزرگ‌ترین ظرفیت را در میان همه کابل‌های زیر دریای اقیانوس اطلس دارد که از هشت جفت کابل فیبر نوری و ظرفیت برابر با ۱۶۰ ترابیت در ثانیه برخوردار است.

این پروژه به طول ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر توسط Telxius اجرا خواهد شد و بعد از اتصال، ایالت ویرجینیا به شهرستان بیلبائو در اسپانیا کل اروپا، آفریقا، خاورمیانه و سپس آسیا را پوشش خواهد داد.

مایکروسافت در مورد این پروژه ـ که قرار است در جنوب خط کابلی فعلی میان اروپا و آمریکا قرار بگیرد ـ گفته است، پروژه MAREA ارتباط مداوم با مشتریان را برای سال های آینده تضمین خواهد کرد.

همچنین فیسبوک و مایکروسافت اعلام کرده اند، این پروژه قادر است با همه انواع تجهیزات شبکه فعالیت داشته باشد که برای مشتریان هزینه‌های بسیار کمتر همراه با سرعت بسیار بالاتر را به همراه خواهد داشت. این موضوع برای مایکروسافت که در پی توسعه و گسترش سیستم Cloud خود است، اهمیت اساسی دارد.

همه اینها به طریق اولی برای فیسبوک نیز به عنوان پربازدیدترین دامنه در سراسر جهان نیز صدق می‌کند و این شبکه اجتماعی به قدری از در دسترس بودن اینترنت سریع و ارزان سود می‌برد که خود در پروژه Facebook.org اینترنت رایگان را در اختیار مشتریان می گذارد.

پروژه MAREA بزرگ‌ترین پروژه کابل زیر دریایی است که به خوبی می‌توان حدس زد، با توجه به ویژگی‌های خاص خود تأثیر مهمی در آینده اینترنت و ارتباطات اینترنتی خواهد داشت؛ آینده‌ای که اکنون فیسبوک و مایکروسافت آن را میان خود تقسیم می کنند.
منبع: ایتنا