Gerdab.IR | گرداب

مراکز تجاری انگلیس و نگرانی از حملات سایبری

تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۵

یان لابن (Iain Lobban)، رییس سابق ستاد ارتباطات دولت انگلیس ادعا می‌کند، سال 2015، نزدیک به 90 درصد شرکت‌های تجاری بزرگ انگلیس هدف حمله سایبری قرار گرفتند.

به گزارش گرداب، شرکت انگلیسی TheCityUK، به تازگی گزارشی از وضعیت امنیت سایبری شرکت‌های مالی و تجاری انگلیس منتشر کرده که نشان می‌دهد، سال گذشته میلادی، 2.5 میلیون جرم سایبری در انگلیس رخ داد که اغلب آنها، شرکت‌های مالی این کشور را هدف قرار داده و خسارات اقتصادی فراوانی به آنها وارد کردند.

جان مک فارلین (John McFarlane)، رییس TheCityUK، با اشاره به اینکه در جنگ سایبری دشمن نامرئی است، گفت: "هنوز هیچ گروه هکری بزرگ و شناخته‌شده‌ای در انگلیس بازداشت نشده است."

بر اساس گزارش TheCityUK، تنها 30 درصد از شرکت‌های تجاری انگلیس، حملات سایبری را تهدیدی برای کسب‌وکار خود تلقی می‌کنند و تنها 30 درصد از شرکت‌ها برای مقابله با حملات سایبری برنامه دارند.

به گفته جان مک فارلین، 95 درصد حملات سایبری، نتیجه یک اشتباه انسانی هستند که توسط کارکنان سازمان رخ می‌دهند. TheCityUK معتقد است، بخش فناوری اطلاعات سازمان، مسئول تأمین امنیت سایبری نیست و این مسئولیت بر عهده مدیر سازمان است.

کریس کامینگز (Chris Cummings)، مدیر ارشد TheCityUK با اشاره به ضرورت برخورد محکم با جرائم سایبری، گفت: "جرائم سایبری تهدیدات امروز دنیای ما هستند و به آینده تعلق ندارند.

راه‌حل کاملی برای کنترل این جرائم وجود ندارد؛ اما اقداماتی وجود دارند که در صورت اتخاذ و به‌کارگیری، مشتریان ما را در مقابل خطر حملات سایبری محافظت خواهند کرد. رعایت بهداشت سایبری به اندازه قفل‌کردن درب و پنجره منزل هنگام ترک آن اهمیت دارد. انگلستان مکانی امن برای فعالیت‌های تجاری محسوب می‌شود؛ برای حفظ این اعتبار و تبدیل این کشور به یک مرکز عالی امنیت سایبری در دنیا، باید امنیت این فضا جدی گرفته شود."