Gerdab.IR | گرداب

گوگل شبکه اجتماعی می‌سازد

تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

گوگل برنامه و خدمات جدیدی موسوم به Spaces طراحی و عرضه کرده که به اشتراک گذاری اقلام مختلف در وب را در میان گروه های کوچک تسهیل می کند.

به گزارش گرداب به نقل از زددی نت، این برنامه به اشتراک گذاری گروهی برای iOS، آندروید و رایانه های رومیزی در وب قابل استفاده است و ظرف چند روز آینده در دسترس علاقمندان قرار می گیرد. علت این نام گذاری فضایی است که از طریق برنامه های یاد شده برای به اشتراک گذاری مطالب مورد علاقه در دسترس کاربران علاقمند قرار می گیرد.

هر کاربر بعد از ایجاد فضای مورد نظر می تواند موضوعات متنوعی خلق کرده و دوستان و همکارانش را برای مطالعه آنها دعوت کند. این دعوت از طریق لینک ایمیلی، پیام در پیام رسان های مختلف و شبکه های اجتماعی صورت می گیرد. همچنین این خدمات دارای گزینه ای برای ارسال لینک دعوت از طریق فیس بوک است.

مهم ترین مزیت این شبکه اجتماعی عدم نیاز به جابجایی از یک برنامه به برنامه دیگر و کپی و پیست کردن لینک مطلب مختلف در وب است. ایجاد امکان دسترسی توکار به جستجوگر گوگل،یوتیوب و کروم از مزایای این شبکه اجتماعی است که باعث می شود خروج از محیط آن برای یافتن ویدئوها، مقالات به منظور به اشترک گذاری محتوا ضرورتی نداشته باشد.

در این برنامه برخی قابلیت های گپ هم پیش بینی شده تا بتوان از دیدگاه ها و نظرات دوستان و آشنایان هم در مورد محتوای به اشتراک گذارده شده مطلع شد. همچنین امکان جستجو در محتوا برای یافتن مطالب گوناگون وجود دارد.