Gerdab.IR | گرداب

تامین انرژی منازل با باتری‌های بازیافتی

تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵

شرکت نیسان از عرضه ابزار جدیدی برای تامین انرژی منازل خبر داده که با استفاده از باتری‌های بازیافتی خودروهای برقی این کار را می‌کند.

به گزارش گرداب به نقل از مشبل، سیستم یاد شده xStorage system نام دارد و از آن در شرق لندن رونمایی شده است. تولید این سیستم با همکاری شرکت مدیریت انرژی ایتون صورت گرفته و رقیبی برای سیستم تامین برق پاوروال شرکت تسلا محسوب می شود.

محصول یاد شده از 12 باتری خودروهای لیف شرکت نیسان تغذیه می کند و می توان آن را برای شارژ شدن به برق شهری متصل نمود. البته این سیستم برای شارژ شدن می تواند از صفحات خورشیدی نیز تغذیه شود. همچنین می توان آن را به گونه ای برنامه ریزی کرد که در شب ها خود را شارژ کند. در برخی کشورهای توسعه یافته در ساعات پایانی شب هزینه کمتری بابت مصرف برق دریافت می شود.

از انرژی تهیه شده از این طریق می توان برای تامین برق منازل استفاده کرد. همچنین می توان انرژی جمع آوری شده از این طریق را به دیگران فروخت. البته نصب این سیستم باید توسط متخصصان صورت بگیرد.

xStorage از ابتدای سپتامبر در انگلیس در دسترس خواهد بود و هزینه خرید آن 4600 دلار خواهد بود. هنوز برنامه ای برای عرضه این سیستم در دیگر نقاط جهان وجود ندارد.