Gerdab.IR | گرداب

هر ایرانی حداقل چندسیمکارت دارد؟

تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

در ايران به ازاي هر 100 نفر جمعيت، حدود 105 سيم كارت فعال است.

به گزارش گرداب، مدير كل روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: ضريب نفوذ تلفن همراه در اكثر كشورها بيشتر از 100 بوده و اين رقم در ايران به ازاي 100 نفر جمعيت حدود 105 سيم كارت فعال است.

دكتر داود زارعيان در مراسم تجليل از پروفسور علي اكبر جلالي، با بيان اينكه در جامعه كنوني تقريبا همه مردم از امكانات ارتباطي استفاده مي كنند، ابراز داشت: با اين آمار هر ايراني حداقل داراي يك سيم كارت است.

وي با اشاره به وجود 30 ميليون مشترك تلفن ثابت در كشور اضافه كرد: حدود 97 درصد خانوارهاي ايراني داراي تلفن ثابت بوده و 45 درصد از آن ها نيز كاربران اينترنت هستند.

مديركل روابط عمومي وزارت ارتباطات با بيان اينكه امروزه تعداد كاربران تنها ملاك ارزيابي توسعه ICT نيست، يادآور شد: ضريب دسترسي و ضريب مهارت استفاده از امكانات آن نيز از جمله شاخص هاي توسعه فناوري اطلاعات است.

زارعيان با اشاره به تاريخچه ارتباطات ابراز داشت: نخستين بار در سال 1994 ميلادي رييس جمهور آمريكا موضوع بزرگراه هاي اطلاعاتي را مطرح كرده و از سال 1995 تاكنون 11 درصد از بودجه اين كشور به حوزه ICT اختصاص داده شده است.

وي با بيان اينكه متأسفانه توسعه ارتباطات تنها به رهبري آمريكا در دنيا جريان دارد، ادامه داد: در سال 1998 موضوع شكاف ديجيتال ميان كشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه مطرح شده؛ از اين رو طبق تصويب سازمان ملل اجلاس سران درباره جامعه اطلاعاتي و به منظور پركردن اين شكاف در سال 2003 برگزار شد.

مديركل روابط عمومي وزارت ارتباطات افزود: يكي از مهم ترين تصميمات اجلاس سران درباره جامعه اطلاعاتي توسط پروفسور علي اكبر جلالي در ايران مطرح شده است.

زارعيان با بيان اينكه دكتر جلالي در حالي مساله توسعه ICT در روستاها را دنبال مي كرد كه در آن زمان هيچ گونه مسئوليتي در اين خصوص برعهده نداشت، افزود: وي تنها به عنوان يك استاد دانشگاه و فردي علاقه مند به ميهن خويش، نام ايران را به عنوان كشوري پيشرو در اين عرصه به ثبت رساند.