Gerdab.IR | گرداب

پلیس آمریکا یک آیفون دیگر را هم هک کرد

تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

اپل تا به حال علیرغم فشارهای قضایی زیربار باز کردن قفل آیفون حتی در صورت دریافت حکم دادگاه نیز نرفته است.

به گزارش گرداب، در ادامه تلاش پلیس آمریکا برای هک کردن گوشی‌های آیفون در جریان رسیدگی به پرونده‌های امنیتی و جنایی، گوشی آیفون متعلق به یک زن مقتول در لس آنجلس هم توسط اف بی آی هک شد.

پلیس برای این کار از یک متخصص کمک گرفت و موفق شد، قفل گوشی آیفون یادشده را بشکند. اپل تا به حال علیرغم فشارهای قضایی زیربار باز کردن قفل آیفون حتی در صورت دریافت حکم دادگاه نیز نرفته است.

هک کردن گوشی iPhone 5s در این پرونده توسط پلیس نشان می‌دهد که مقامات آمریکایی برای رسیدن به هدف خود به پیمانکاران ثالث روی آورده اند و از همکاری اپل قطع امید کرده اند.

البته اپل در گوشی های جدیدتر فناوری رمزگذاری خود را تقویت کرده و تاکنون خبری در مورد هک کردن موفق گوشی آیفون 6 منتشر نشده است.

گوشی آیفون هک شده متعلق به آپریل جیس همسر مایکل جیس بازیگر سابق آمریکایی است. مایکل جیس متهم به تیراندازی به همسر خود و کشتن وی در می سال 2014 است.

انتظار می رود بررسی اطلاعات گوشی هک شده به تعیین تکلیف نهایی این پرونده کمک کند. ظاهرا هک کردن این گوشی کار چندان دشواری نبوده، زیرا سیستم عامل iOS 8 در مقایسه با iOS 9 از سیستم رمزگذاری ساده تری برخوردار است.