Gerdab.IR | گرداب

سرمایه‌گذاری هنگفت مخابرات در۶سال

تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵

رئیس پیشین هیات مدیره مخابرات ایران با بیان اینکه یک ریال طی این سال‌ها خارج از قاعده و شأن خرج نکردم، گفت: بنده تنها یک ماشین از مخابرات گرفته بودم که سه سال پیش تحویل دادم و در این سال‌ها هر چه استفاده کردم از ستاد اجرایی فرمان امام بود.

به گزارش گرداب، سید مصطفی سید هاشمی در مراسم تودیع و معارفه اعضای قبلی و جدید هیات مدیره‌های مخابرات ایران و همراه اول با اشاره به وضعیت مخابرات در زمان خصوصی‌سازی اظهار کرد: در ابتدای خصوصی‌سازی مخابرات EPS آن 140 ریال بود که پیش‌بینی می‌کنم در مجمع 29 اردیبهشت سال جاری اعلام شود که به 500 ریال رسیده است.

رئیس پیشین هیات مدیره مخابرات ایران با بیان اینکه زمان آغاز فعالیت مخابرات در حوزه ارائه اینترنت پرسرعت، شرکت‌های ندا (PAP) زیر یک میلیون پورت پرسرعت واگذار کرده‌اند، گفت: اما با رقابتی که در بازار ایجاد شد اکنون آنهها پنج میلیون و مخابرات هم پنج میلیون پورت پرسرعت دارد.

وی در مراسم تودیعش هم به اتهامات وارد شده به بدنه مخابرات پرداخت و همچون گذشته از عملکرد هیات مدیره پیشین به شکلی قوی دفاع کرد و گفت: عده‌ای می‌گویند سرمایه‌گذاری در این شرکت نشده است در حالیکه صورت‌های مالی حسابرسی شده با حضور حسابرس سازمان حسابرسی گویای این است که تا پایان سال گذشته حدود 20 هزار میلیارد تومان از زمان خصوصی‌سازی، در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

او افزود: زمانیکه مخابرات را تحویل گرفتیم 24 میلیون خط تلفن ثابت واگذار شده بود که اکنون به 30 میلیون خط رسیده است. از این به بعد هم برنامه واگذاری سالی یک میلیون خط تلفن ثابت را دارد.

رئیس پیشین هیات مدیره مخابرات ایران تصریح کرد: شرکت مخابرات ایران همواره بعد از خصوصی‌سازی، اولین مجامع عمومی و تقسیم سود را برگزار و عملکرد خود را در نهایت شفافیت به سهامداران ارائه کرده است.

سیدهاشمی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر ارتباطات مبنی بر اینکه نمی‌توان مخابرات را با مکالمه 30 ریال درون استانی و فروش هر خط 50 هزار تومان اداره کرد، گفت: خدا را شاکریم که آقای وزیر به دغدغه‌های ما رسیدند زیرا طی سالیان گذشته بارها گفته‌ایم که هزینه راه‌اندازی یک خط تلفن ثابت 700-800 میلیون تومان تمام می‌شود اما باید ان را با 50 هزار تومان به فروش برسانیم که این به صرفه نیست.

وی تصریح کرد: علی‌رغم تمامی سختی‌ و تنگناها اما پرداختی‌های مربوط به رفاهیات و پاداش کارمندان را تا اسفند سال گذشته به تمام و کمال با رقمی بالغ بر 200 میلیارد تومان انجام دادیم. علاوه بر این زمان خصوصی‌سازی مخابرات، این شرکت را با 39 هزار نفر تحویل گرفتیم که طبق قانون به مدت پنج سال باید آنها را حفظ می‌کردیم.

او ابراز کرد: اخیرا که این مدت زمان سر آمده با 9 هزار نفر به دلیل اینکه می‌خواستند پیش از موعد بازنشسته شوند تسویه حساب کردیم و به هر کدام رقمی از 70 تا 250 میلیون تومان کردیم که اگر این ارقام در 9000 ضرب شود، هزینه سنگینی به دست می‌آید.

سید هاشمی با بیان اینکه معمولا با انجام تغییرات، مهره‌های جدید علیه قبلی‌ها یکسری موضوعات را مطرح می‌کنند که گاها تبدیل به افترا و افشاگری می‌شود، تصریح کرد: بنده همین جا اعلام می‌کنم طی این مدت حضور در هیات مدیره مخابرات ایران، تقاضای هیچ خط رندی از مخابرات و همراه اول نکرده‌ام و خلاف شأن، یک ریال پرداخت نکرده‌ام. برنامه نهار و شامی در دفتر تدارک ندیدم تا هزینه دفتری ایجاد شود.

وی گفت: از فامیل و اقوام هیچ کس را در مخابرات استخدام نکردم و این پاکی در تمامی اعضای هیات مدیره و نمایندگان بنیاد تعاون و ستاد اجرایی وجود دارد. بنده تنها یک ماشین از مخابرات گرفته بودم که سه سال پیش تحویل دادم.

او با بیان درخواستی گفت: با این حال باز هم 48 ساعت مهلت دارید تا اگر جایی از ما خلافی دیدید به ما اعلام کنید زیرا این مراسم، از باب حلالیت هم برگزار می‌شود.

سید هاشمی اذعان کرد: در این سال‌ها هر چه استفاده کردم از ستاد اجرایی فرمان امام بود و هر چه دارم از رئیس خودم دکتر مخبر بوده که حامی مدیران خودش است.

رئیس پیشین هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران اضافه کرد: اینجا قرار نبود که از عملکرد بگویم اما چند توصیه به مدیران جدید مخابرات دارم که یکی از آنها فاینانس کردن پروژه‌ها از طریق منابع خارجی و بدون استفاده از منابع داخلی است.