Gerdab.IR | گرداب

جایزه ۱۰ هزاری اینستاگرام برای یک هکر

تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

یک پسربچه ۱۰ ساله با یافتن یک آسیب پذیری امنیتی در اینستاگرام و مطلع ساختن فیس بوک مالک اینستاگرام از این موضوع توانست ۱۰ هزار دلار جایزه دریافت کند.

به گزارش گرداب به نقل از مشبل، این پسر با نام جانی که نام خانوادگیش افشا نشده راهی برای نفوذ به سرورهای اینستاگرام و پاک کردن متن پست های ارسالی کاربران پیدا کرده است که یک آسیب پذیری بسیار جدی در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاری عکس محسوب می شود.

جانی در قالب برنامه اعطای جایزه فیس بوک به یابندگان آسیب پذیری های محصولات و خدمات این شرکت ۱۰ هزار دلار جایزه دریافت کرده است. این پسر در مصاحبه ای اعلام کرده که به سادگی می تواند هرآنچه کاربران در پست های خود در این سایت می نویسند و حتی کامنت های آنها را پاک کند.

وی افزوده که خودش و برادر دوقلویش قبلا هم حفره های امنیتی را در برخی وب سایت ها شناسایی کرده اند، اما این حفره ها آن قدر مهم نبوده اند که ارزش دریافت پول داشته باشند.

فیس بوک چند سالی است برنامه اعطای جایزه به افراد شناسایی کننده آسیب پذیری های تولیداتش را به اجرا گذاشته و تنها در سال 2015 بیش از 13 هزار گزارش دریافت کرده که از این میان تنها 526 مورد معتبر بوده اند. این شرکت در سال 2015  در مجموع 936 هزار دلار به 210 محققی که حفره های امنیتی معتبری گزارش کرده بودند، پرداخته است.