Gerdab.IR | گرداب

آغازعرضه سیمکارت نسل 4 به روستا

تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵

واگذاری سیم کارت و مودم اینترنت براساس طرح خدمات اجباری مخابراتی (USO)، از هفته آینده در روستاهای ۵ استان کشور آغاز می شود.

به گزارش گرداب، حسن رضوانی مسئول راهبری طرح خدمات الزامی عمومی (USO) در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از فروش و تحویل سیم‌کارت و مودم در روستاهای مشمول طرح USO از هفته آینده خبر داد.

وی گفت: تمامی بسترهای الکترونیکی فروش و تحویل سیم‌کارت و تجهیزات و احراز هویت متقاضیان آماده شده و واگذاری سیم‌کارت و مودم از هفته آینده در مناطق روستایی استانهای آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، اصفهان، اردبیل و گیلان آغاز می‌شود.

رضوانی افزود: در حال حاضر ۷ هزار و ۵۰۰ نفر برای تحویل سیم‌کارت و مودم در سامانه اپراتور USO ثبت‌نام کرده‌اند و با هماهنگی های انجام شده ارائه سرویس به متقاضیان براساس اولویت در تمامی نقاط تحت پوشش شبکه آغاز می‌شود.

مسئول راهبری طرح خدمات الزامی عمومی (USO) درباره نحوه ثبت‌نام و دریافت سیم‌کارت و مودم در مناطق روستائی تصریح کرد: ثبت‌نام به دو شیوه حضوری و با مراجعه به دفاتر ICT روستایی و یا شیوه اینترنتی و از طریق مراجعه به سامانه اپراتور USO به آدرس www.hiweb.ir انجام می‌شود و پس از احراز هویت ثبت‌نام کنندگان، سیم‌کارت و مودم در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: هزینه سیم‌کارت ۱۰ هزار تومان است و هزینه مودم متناسب با indoor و outdoor بودن آن متفاوت بوده و به صورت نقدی و قسطی قابل پرداخت است.

رضوانی درباره نقاط تحت پوشش رادیویی طرح USO اظهار کرد: در حال حاضر پوشش رادیویی در ۱۵ هزار روستا برقرار شده است و در روزهای آینده نقشه جغرافیایی پوشش شبکه برای اطلاع‌رسانی مشترکان در سایت اپراتور USO بارگذاری می‌شود.