Gerdab.IR | گرداب

اینترنت‌ ماهواره‌ای برای ۱۸هزار روستا

تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵

در جریان سفر هیأت بلند پایه کره جنوبی به کشورمان و امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری با بخش‌های مختلف، شرکت دیجیفی هم با شرکت ایجاد ارتباطات بین‌الملل تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش گرداب، ظاهرا براساس اظهارات هان‌مان‌جی -مدیرعامل شرکت دیجیفی- این شرکت از یک تکنولوژی خاص برای برقراری اینترنت مخابراتی استفاده می‌کند که در انحصار خود است و تاکنون با قراردادهایی که با کشورهای آمریکا و ژاپن امضا کرده، تنها در این دو کشور تکنولوژی مذکور راه‌اندازی شده است.

در صورت اجرای این تفاهم‌نامه، ایران سومین کشوری خواهد بود که برای اینترنت خود از این تکنولوژی استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات دو طرف شش ماه به طول انجامیده است، گفت: با استفاده از این تکنولوژی می‌توانیم 18 هزار روستا را در مدت یک سال و نیم به اینترنتی با سرعت 3.5 تا 4 گیگابیت بر ثانیه متصل کنیم.

به گفته او در ماه جولای 2016 این تفاهم‌نامه تبدیل به قرارداد و اجرای پروژه به طور عملی آغاز می‌شود.

هان مان جی گفت: برای اجرای این پروژه هنوز اپراتوری مشخص نشده است؛ شاید اپراتوری کره‌ای و شاید ایرانی برای آن انتخاب شود.

وی همچنین در مورد نوع همکاری طرفین در این پروژه گفت: بخش عمده سرمایه‌گذاری را شرکت ایجاد ارتباطات بین‌الملل انجام می‌دهد و طرف کره‌ای تکنولوژی را می‌آورد.

با این حال، رادیوی ملی کره جنوبی خبر از انعقاد قراردادی 7.5 میلیارد دلاری برای تأمین پروژه اینترنتی ایران از طریق شبکه ارتباطات ماهواره‌ای در مدار لئو (LEO) داد.

براساس این خبر، دیجیفی کره جنوبی آنتنی برای ارتباطات ماهواره‌ای ابداع کرده است که با این قرارداد امکان استفاده از آن را به شرکت ایرانی می‌دهد.

این شبکه رادیویی گفته است که با این قرارداد، شرکت کره‌ای کار طراحی را برای شبکه ارتباطات ماهواره‌ای تا سپتامبر تکمیل می‌کند و بعد از آن قرارداد رسمی برای راه‌اندازی عملیاتی در اکتبر امضا می‌شود.