Gerdab.IR | گرداب

شناسایی 3500 بازی رایانه‌ای غیرمجاز

تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵

رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز گفت: حدود 3 هزار و 500 بازی رایانه‌ای غیرمجاز در کشور شناسایی شده است.

به گزارش گرداب به نقل ازروابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، خسرو کردمیهن رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های رایانه‌ای  اظهار کرد بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز سلامت جسمی، جنسی، فکری و روحی جوانان را به شدت تهدید می‌کند و در صورتی که مردم و به ویژه جوانان نسبت به آسیب‌های این بازی‌ها آگاه نشوند آینده فکری و جسمی آن‌ها به خطر خواهد افتاد.

وی از تولید 220 عنوان بازی رایانه‌ای در داخل کشور خبر داد و گفت: علاوه بر این، 2 هزار بازی خارجی نیز مورد ویرایش و استانداردسازی قرار گرفته است که در بازار محصولات رایانه‌ای به فروش می‌رسد و استفاده از این بازی‌ها آثار و پیامدهای مخربی ندارد.

کردمیهن با بیان اینکه ایران دارای استعدادهای فکری و انسانی خوبی در زمینه تولید بازی‌های رایانه‌ای است، تصریح کرد: پتانسیل‌های انسانی توانمندی در کشور وجود دارد که به جرات می‌توان گفت در منطقه پیشتاز هستند.

رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز افزود: این در حالی است که تولید بازی‌های رایانه‌ای نیازمند اعتبارات قابل توجهی است که این امر حمایت بیش از پیش مسئولان را می‌طلبد.

کردمیهن با اشاره به اقدامات سلبی ستاد مبارزه با بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز، دربخش پیایانی سخنانش گفت: این اقدامات فضای ناامنی برای عرضه‌کنندگان بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز در کشور ایجاد کرده و نقش مهمی در سالم سازی این عرصه داشته است.

گفتنی است: رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز به منظور رصد بازار محصولات فرهنگی چهارمحال و بختیاری و تعامل با مسئولان در خصوص محدود کردن بازار عرضه بازی‌های رایانه‌ای به شهرکرد سفر کرد.