Gerdab.IR | گرداب

نسخه چینی هواپیمای جاسوسی اتریشی

تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵

بر اساس گزارش ها چین در حال ساخت یک هواپیمای جاسوسی است که از نمونه اتریشی الگو برداری شده و توانایی زیادی را در جنگ دارد.

به گزارش گرداب؛ بر اساس گزارش شرکت Popular Science که در مارس 2016 ارائه شد چین یک هواپیمای جاسوسی الکترونیکی فوق سبک را طراحی کرد که نشان می‌دهد از روی هواپیمای اتریشی ساخته‌شده است. در این میان بخش شناسایی فناوری الکترونیک چین (Scout) هواپیمای ساخته‌شده را با نام CSA003 ارائه کرد.

 

 

در حال حاضر مشخص نیست که هواپیمای ساخته‌شده چگونه و در کجا مورداستفاده قرار می‌گیرند. Popular Science گزارش می‌دهد که این تجهیز در اتحادیه اروپا مورداستفاده قرار می‌گیرد. از دیگر موارد استفاده آن می‌توان به مأموریت‌های شبه‌نظامی و گشت مرزی و دریایی اشاره کرد.
از توانایی‌های CSA003 می‌توان به داشتن یک حسگر مادون‌قرمز اشاره کرد که توانایی شناسایی نیروهای منظم و نامنظم و پیاده‌نظام را در همه شرایط جوی را دارد.
تجهیز نام‌برده شده دارای تعدادی حسگر است که درون بدنه قرار دارد و توانایی پردازش سیگنال‌ها مانند ردیابی، شناسایی و تجزیه‌وتحلیل فعالیت‌های دشمن مانند ارتباطات و هدایت سلاح و رادارها را دارد.
اطلاعات الکترونیکی که این هواپیماها به دست می‌آورد برای ایجاد حملات سایبری بسیار مهم هستندو توانایی به وجود آوردن اختلال در سامانه رادارهای متراکم با استفاده از امواج الکترومغناطیسی را دارد.
در دو دهه گذشته شرکت هواپیمایی چینی شاناکسی (Shaanxi) درحال‌توسعه اطلاعات الکترونیکی و هواپیماهای بزرگ خود برای ارتش و نیروی دریایی است.