Gerdab.IR | گرداب

ایران، پیمانکار مخابرات عراق شد

تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران از امضای پروتکل صادرات و پیمانکاری تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی بین ایران و عراق خبر داد و گفت: جوینت وینچری برای معافیت از مناقصات و تحویل طرح بر اساس مذاکره قیمتی و کیفیتی تشکیل خواهد شد.

به گزارش گرداب، فرامرز رستگار رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران از تفاهم ایران و عراق برای پیمانکاری ایرانی‌ها در پروژه‌های مخابراتی عراق خبر داد.

وی اظهار داشت: با اهدای پروتکلی بین وزرای دو کشور مقرر شد، متخصصان مخابرات ایرانی برای صادرات و پیمانکاری تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی در عراق فعال شوند.

رستگار توضیح داد: به این ترتیب سندیکای صنعت مخابرات از طرف ایران و شرکت السلام که زیر نظر وزارت ارتباطات عراق فعالیت می‌کند، نقطه تماس دو کشور تعیین شدند، تا زمینه همکاری فراهم شود.

رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران با اشاره به اینکه این اقدام با هدف افزایش صادرات تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی به عراق انجام می‌شود، گفت: پس از امضای این پروتکل تاکنون 4 رفت و آمد از دو طرف انجام شده و پروژه‌ها در دست اجرا است.

رستگار یادآور شد: احتمالا نیز یک جوینت وینچر (واحد تجاری مشترک) بین دو شرکت تاسیس خواهد شد، تا پیمانکاران ایرانی از برخی مناقصات معاف شوند و تنها بر اساس کیفیت و مذاکره قیمتی پروژه‌ها را تحویل بگیرند.

وی یادآور شد: این همکاری برای بازاریابی تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی در کشور عراق آغاز شده و موضوعات آموزش، فروش و تجهیزات، انتقال دانش فنی و تولید مشترک در زمینه‌ دکل‌های مخابراتی، سیستم‌های رادیویی، تجهیزات مخابرات نوری، ایستگاه‌های زمین مخابراتی و مراکز تلفن مبتنی بر IP را شامل می‌شود.