Gerdab.IR | گرداب

پروانه FCP کنسرسیوم جاویدان قطعی شد

تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴

بعد از ارائه پروانه ارتباطات ثابت به هشت شرکت اینترنتی، این بار نوبت کنسرسیوم پیشگامان نام‌آور اطلاعات و ارتباطات جاویدان است تا مجوز FCP را از میان 18 متقاضی دریافت کند.

به گزارش گرداب، حدود یک ماه پیش اولین پروانه‌های جدید ارتباطات ثابت (FCP) با هدف تجمیع بیش از هزار پروانه موجود در حوزه ارتباطات ثابت به هفت شرکت بزرگ اینترنتی اعطاء شد.

در دور اول اعطای این پروانه‌ها، شش شرکت PAP و یک شرکت ISDP اعم از شاتل، پارس آنلاین، پیشگامان کویر یزد، آسیاتک، صبانت، های‌وب و شرکت گسترش ارتباطات مبنا موفق به کسب امتیاز FCP شدند.

اعطای این پروانه در راستای تجمیع بیش از هزار پروانه موجود در حوزه ارتباطات ثابت صورت گرفت و رویکرد گذشته مبتنی بر پروانه‌های تک سرویسی، استانی و وابسته به فناوری، به پروانه‌های مستقل از فناوری، چند سرویسی و سراسری تغییر یافت.

پروانه‌های FCP نیز به صورت ملی و منطقه‌ای با مدت اعتبار ده سال و با هدف تمرکز زدایی و توسعه در شهرهای کمتر توسعه یافته و استفاده از توان شرکت‌های محلی صادر شده است.

رگولاتوری عنوان کرده از بین 18 متقاضی واجد شرایط دریافت این پروانه قرار است پس از گروه نخست، یک گروه دیگر شامل پنج شرکت نیز احتمالا ظرف یک ماه آینده (آذر ماه) مراحل صدور پروانه را طی کنند و شش متقاضی باقیمانده هم تا بهمن 94 فرصت دارند که با حل مشکلات، نسبت به دریافت پروانه اقدام کنند.

بعد از آن مراسم پروانه FCP هشتمین شرکت نیز تأیید و قرار شد که به شرکت "داده‌پردازی رسپینا" اعطاء شود.

حال با گذشت یک ماه از ارائه اولین پروانه‌های FCP، نهمین پروانه قرار است به نام کنسرسیوم پیشگامان نام‌آور اطلاعات و ارتباطات جاویدان صادر شود. صلاحیت این کنسرسیوم برای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی احراز و کلیه مباحث مالی نیز انجام شده است.

بنابراین ظرف چند روز آینده این مجوز به کنسرسیوم مذکور اعطاء می‌شود.

کنسرسیوم جاویدان متشکل از شرکت‌های فناپ، ندا رایانه، آزادنت رسانه، شبکیه شریف، رسانه آوابرید، توسعه ارتباطات هما، ارتباطات اوراکل، مروا سیستم و پردیس اطلاع‌رسان سپهر است.

به گزارش تسنیم، کنسرسیوم پیشگامان نام‌آور اطلاعات و ارتباطات جاویدان به شرکت توسعه فناوری ارتباطات پاسارگاد آریان تغییر نام داده است.