Gerdab.IR | گرداب

افشای رفتار جاسوسی ویندوز ۱۰

تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴

مایکروسافت به تازگی در گزارشی فاش کرده است که سعی داشته است تا به صورت پنهانی و بدون اطلاع کاربران کامپیوترهای شخصی، ویندوز ۱۰ را بر روی ویندوز ۷ و یا ۸ آن ها نصب کند.

به گزارش گرداب به نقل از قدس آنلاین. مایکروسافت به تازگی حقیقت عجیبی را فاش کرد. این کمپانی اعتراف کرد که در چند ماه اخیر قصد داشته است که به صورت پنهانی و بدون اطلاع کاربران کامپیوترهای شصی، ویندوز 10 را بر روی ویندوز 7 و 8 رایانه ها نصب کند، اما تلاش هایش برای ارتقای نسخه ی ویندوز کامپیوتر کاربران، بدون اطلاع آنان شکست خورده و برخی کاربران این تلاش مایکروسافت را کشف کرده اند.

مایکروسافت اعلام کرد که به روز رسانی ویندوز 7 و 8 از ماه آگوست شروع شده و این به روز رسانی در همه ی ویندوز های اصل به صورت خودکار می باشد، این کمپانی نیز با توجه به همین سیستم اقدام به انجام چنین حرکتی کرده است.

برخی کاربران، در معرض تلاش شکست خورده ی مایکروسافت قرار گرفتند و متوجه تعداد 31 تلاش برای ارتقای ویندوز 10 در سیستم خود شدند و پس از کنترل روزانه متوجه شدند که سیستم عامل هر روز خود به خود برای ارتقای خود تلاش می کند.

برخی از کاربران نیز از این موضوع بی اطلاع بودند و تنها زمانی متوجه شدند که تاریخ به روز رسانی های ویندوز خود را چک کردند و حتی برخی مجبور شدند سیستم خود را به خاطر این مساله ریبوت کنند.

این تلاش غیر حرفه یی مایکروسافت برای نصب ویندوز 10 در سیستم ها، باعث ناراضی شدن کاربران شدو اما برخی کاربران که پیش از آن چندین بار برای ارتقای ویندوز خود تلاش کرده و موفق نشده بودند، با این اقدام مایکروسافت، توانستند ویندوز 10 را بر روی سیستم های خود مشاهده کنند.

البته مایکروسافت در حال وارد کردن فشار به کاربران ویندوز برای ارتقای سیستم عاملشان به ویندوز 10 می باشد و اما احتمالا این حرکت منفی فاش شده از طرف مایکروسافت باعث مقاومت بیش تر کاربران و مقابله کردن آن ها شود.

ویندوز 10 در نسخه ی اصلاح شده ی خود، کمبودها و اشکالات مشخص شده را برطرف کرده و ویژگی های جدیدی برای مرورگر Edge قرار داده است.

مایکروسافت امیدوار است که ارتقای سیستم عامل کامپیوترها به ویندوز 10 باعث بروز مشکل برای کاربران نشود.