Gerdab.IR | گرداب

بدافزاری که نیم‌میلیون بار دانلود شد

تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴

برنامه نویسان همیشه دلایل قانع کننده ای برای منع کردن کاربران در استفاده از اپلیکیشن های third party داشته اند. واتس اپ نیز بر همین اساس اعلام کرده به کاربرانی که از برنامه whatsapp پلاس استفاده کرده باشند سرویس نخواهد داد.

به گزارش گرداب به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دیوید ال آر، برنامه نویس موبایل، به تازگی در توییتر خود اطلاعاتی را منتشر کرده که نشان می دهد یکی از اپلیکیشن های third party اینستاگرام با نام InstaAgent در حقیقت پوششی برای سوء استفاده از نام کاربری و رمز عبور کاربران است. هکرها با استفاده از این اطلاعات وارد حساب کاربری کاربران می شوند و بدون آگاهی آنها، تصاویری را پست می کنند.

برای آن دسته از مخاطبانی که با InstaAgent آشنایی ندارند، این برنامه ادعا دارد می تواند نشان دهد که چه کسانی از تصاویر و پروفایل آنها بازدید کرده اند. این اپلیکیشن تاکنون بیش از پانصد هزار بار دانلود شده است. خوشبختانه اپل پس از انتشار این خبر دست به کار شده و آن را از اپ استور حذف کرده است. با این حال، سوالی که همچنان مطرح باقی مانده این است که این اپلیکیشن چطور توانسته از فرایند بررسی پیش از ورود به اپ استور با موفقیت عبور کند؟ از این پس نمی توان اینطور استدلال کرد که هر اپلیکیشنی که در اپ استور عرضه می شود قطعأ ایمن است.

اپل هنوز واکنشی به این سوال نشان نداده است، ولی به هرحال نشانگر مشکلات جدی امنیتی چنین اپلیکیشن هایی است. در عین حال، اگر شما هم جزو کاربران این اپلیکیشن هستید بهتر است نام کاربری و رمز عبور خود را تغییر دهید.