Gerdab.IR | گرداب

ورود نت فلیکس به ایران

تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۴

شرکت رسانه‌ای و آمریکایی نت ‌فلیکس اعلام کرد قصد دارد خدمات خود را در ایران به‌عنوان اولین تلویزیون اینترنتی خارجی ارائه دهد.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ نت فلیکس شبکه‌ی تلویزیونی اینترنتی بین‌المللی است که بیش از 65 میلیون نفر کاربر در بیش از 50 کشور دنیا دارد و افراد می‌تواند با عضویت در آن، به فیلم‌های مختلف دسترسی پیدا کنند.

 اخیراً بنا بر اعلان خود این شرکت، قرار است نت فلیکس خدمات خود را به ایران نیز ارائه دهد. مدیر این شرکت رید هستینگز (Reed Hastings) است که عضو هیئت‌مدیره‌ی فیس‌بوک نیز است. در ماه ژانویه‌ی 2015 این شرکا اعلام کرد که قصد دارد 3 میلیارد دلار برای محتواهای خود در سال 2015 و 600 میلیون دلار برای بازار خود هزینه کند. همچنین نت فلیکس تصمیم دارد تا طی 2 سال آینده در 200 کشور جهان خدمات خود را گسترش دهد.

لازم به ذکر است که هم‌اکنون وب‌گاه نت فلیکس در داخل کشور فیلتر بوده و به دلیل تحریم‌ها هنگام ورود به آن و شناسایی پروتکل ایران، از دادن خدمات خودداری می‌کند. ورود نت‌ فلیکس به‌عنوان اولین تلویزیون اینترنتی خارجی می‌تواند تبعات منفی داشته باشد.

یکی از آن‌ها خطرهای فرهنگی است و آمریکا از این طریق فرهنگ خود را انتقال دهد. نکته‌ی بعدی خطر استفاده‌ی سازمان امنیت ملی آمریکا از نت‌ فلیکس است و این خطر به‌اندازه‌ای است که اوباما در سال گذشته به مسئولان شرکت نت فلیکس هشدار داد که NSA از اطلاعات آن‌ها استفاده می‌کند .