Gerdab.IR | گرداب

داعش از توئیتر به تلگرام آمد

تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۴

بی.بی.سی اعلام کرد که گروه تروریستی داعش، تبلیغات سیاسی خود را از شبکه اجتماعی «توئیتر» به نرم افزار پیام رسان «تلگرام» منتقل کرده است.

به گزارش گرداب از خبرگزاری ایرنا؛ بی.بی.سی اعلام کرد که گروه تروریستی داعش، تبلیغات سیاسی خود را از شبکه اجتماعی «توئیتر» به نرم افزار پیام رسان «تلگرام» منتقل کرده است.

در چند سال گذشته این گروه در توئیتر فعال بود و حساب های مختلفی داشت اما توئیتر یکی پس از دیگری حساب هایش را بسته است. اکنون داعش از امکان تازه ای که تلگرام ماه گذشته معرفی کرده، استفاده و کانال تلگرام خود را راه اندازی کرده است.

کانال های تلگرام به کاربرانش اجازه می دهد پیام هایشان را به تعداد نامحدودی از مخاطبان برسانند.

براساس این گزارش، داعش امید دارد شرکت تلگرام که در برلین مستقر است وضعیت باثبات تری برای ارائه تبلیغاتش فراهم کند؛ اما تلگرام در وب سایت خود گفته است هر نوع محتوای غیرقانونی را که از طریق این نرم افزار در معرض دید عموم قرار بگیرد، حذف خواهد کرد.

بی.بی.سی افزود که این گروه تروریستی هم اکنون در تلگرام یک حساب رسمی دارد. این کانال 26 سپتامبر(چهارم مهرماه) به راه افتاده و در حال حاضر بیش از چهار هزار و 500 عضو دارد.

این گروه در کانال تلگرام خود مدعی شده که روز سه شنبه در شهر عدن در جنوب یمن به هتل محل اقامت نیروهای سعودی و امارات حمله کرده است.

داعش در تابستان 2014 فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی از جمله توئیتر آغاز کرد و پس از بسته شدن حساب هایش از حساب هایی غیررسمی برای تبلیغات خود استفاده کرد.

پژوهشگران موسسه «بروکینگز» در آمریکا در ماه مارس گذشته (اسفندماه) با سرشماری هواداران توئیتری این گروه تروریستی اعلام کردند که داعش توانسته اثری بزرگ روی شبکه های اجتماعی آنلاین بگذارد.

این موسسه اعلام کرده که در سه ماه پایانی سال 2014 با رصد هواداران داعش در توئیتر، 46 هزار حساب کاربری آنان را شناسایی کرده است.