Gerdab.IR | گرداب

Windows 10 دیگر فضولی نمی کند!

تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴

سیستم عامل Windows 10 که عرضه رسمی آن از هفتم مرداد آغاز شده، دو نوع از داده ها را با مایکروسافت به اشتراک می گذارد وحالا در صدد اصلاح آن برآمده است.

به گزارش گرداب از باشگاه خبرنگاران جوان؛ طی ماه های اخیر، ارسال خودسرانه اطلاعات از سیستم عامل جدید Windows 10 به شرکت مایکروسافت به یکی از موضوعات داغ رسانه ها تبدیل شده است. مایکروسافت که در طی این مدت سکوت اختیار کرده بود حالا لب به سخن گشوده و یکی از مدیران ارشدش از زبان این شرکت سعی کرده با ارائه توضیحاتی نگرانی های کاربران و سازمان ها را برطرف کند.

سیستم عامل Windows 10 که عرضه رسمی آن از هفتم مرداد آغاز شده، دو نوع از داده ها را با مایکروسافت به اشتراک می گذارد. دسته اول داده های سفارشی شده کاربر، مانند علاقمندهای او است که Windows برای بهبود بخش هایی همچون Cortana به آنها نیاز دارد. گروه دوم داده هایی است که مایکروسافت از آنها برای رصد نحوه استفاده از سیستم عامل استفاده می کند.

جمع آوری داده های سفارشی را می توان متوقف کرد. اما حتی در صورت غیر فعال کردن آن، مایکروسافت همچنان داده هایی همچون شناسه دستگاه، اطلاعاتی در خصوص نوع دستگاه و اطلاعات در خصوص برنامه های از کار افتاده را به شرکت مایکروسافت می فرستد.بر طبق توضیحات این شرکت، این نوع داده ها، کلید حل مشکلات سیستم عامل و بهبود ارتباط آن با برنامه های دیگر است.

با این حال بسیاری از سازمان ها مایلند که تا حد امکان ارتباط سیستم هایشان را با مایکروسافت به حداقل برسانند. بخصوص آنکه در نسخه های قبلی Windows، مایکروسافت اقدام به جمع آوری چنین داده هایی نمی کرده است.خبر خوش مایکروسافت برای این دسته از افراد، اصلاحیه ای است که در سال میلادی جاری ارائه خواهد شد تا سازمان ها بتوانند ارسال اطلاعات از Windows 10 را به حداقل برسانند.

البته این قابلیتی انتخابی است که در اطلاعیه مایکروسافت به عدم استفاده از آن توصیه شده است.همچنین مایکروسافت راهنماهایی برای مدیران شبکه و کاربران عادی تهیه کرده که در آنها نحوه تغییر تنظیمات مربوط به حریم خصوصی شرح داده شده است.

مایکروسافت تاکید کرده، بر خلاف بسترهای دیگر، Windows 10 و سایر محصولات این شرکت، از پایش ایمیل ها، ارتباطات و فایل های کاربری برای سفارشی کردن تبلیغات استفاده نمی کند.