Gerdab.IR | گرداب

عضو شورای عالی فضای مجازی:

دشمنان در فضای مجازی به‌دنبال تخریب فرهنگ ناب اسلامی هستند

تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۴

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دشمنان در فضای مجازی به‌ویژه در نسل جوان به‌دنبال تخریب فرهنگ اسلامی هستند که در این زمینه جوانان باید هوشیار عمل کنند. شبکه‌های مجازی زیادی با هدف تمسخر دین ایجاد شده که مردم به ویژه جوانان با یک مراجعه ساده به متون دینی می‌توانند همه شبهات را رفع کنند.

به گزارش گرداب به نقل از تسنیم، عزت‌الله ضرغامی در دومین روز از کنگره 2 هزار و 400 شهید چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش و جایگاه خانواده شهدا، اظهار داشت: نقش اول و قهرمانان اصلی جامعه خانواده شهدا هستند چرا که فرزندانی پرورش و تربیت کردند که برای دفاع از کشور جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به تحمل درد و رنج جانبازان کشور افزود: جانبازان که با درصد بالایی سال‌ها درد و رنج بسیاری را تحمل می‌کنند با وجود زشتی‌ها در دنیای امروز تحمل این مسائل برای آنها دشوار است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور مردم استان در این کنگره را ارزشمند دانست و بیان کرد: شهدا در این مکان حاضر و ناظر هستند و این‌همه زیبایی و عظمت را از طرف مردم می‌بینند.

ضرغامی خاطرنشان کرد: مردم چهارمحال و بختیاری ارزش شهدا و خانواده شهدا را می‌دانند و همیشه در میدان نبرد علیه ظلم و کفر حضور دارند و مقام معظم رهبری مدال افتخار را با تعابیر حقیقی به مردم این استان اهدا کرده است.

وی گفت: شبکه‌های مجازی زیادی با هدف تمسخر دین ایجاد شده که مردم به ویژه جوانان با یک مراجعه ساده به متون دینی می‌توانند همه شبهات را رفع کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در تعابیر مفسران، آخرت به 2 معنای دنیای آخرت و سرانجام و نتیجه کار تعبیر شده است، بیان کرد: آخر و نتیجه کار باید خوب باشد که سعادتمندی از آن شما است.

ضرغامی با اشاره به هنرنمایی جادوگران که به تعبیر نویسنده "کتاب المیزان" 10 هزار جادوگر در زمان موسی زندگی می‌کردند، گفت: جادوگران با وجود حمایت فرعون هنگامی که حق روشن شد به موسی ایمان آورده و در برابر خداوند سجده کردند.

وی تصریح کرد: حق به اندازه‌ای روشن است که هر انسان معمولی وقتی کلام حق را می‌شنود خضوع را پیشه و به آن ایمان می‌آورد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به وحشت موسی پس از هنرنمایی جادوگران، افزود: بنا به فرمایش امام علی(ع) موسی از جان خود نترسید بلکه از فریب افکار عمومی ترسید که مبادا مردم فریب جادو را بخورند.

ضرغامی با اشاره به اینکه جادوگران با وجود تهدید فرعون به مرگ حق را انکار نکردند، گفت: فرعون دستور کشتار همه آن‌ها را صادر و به تعبیر "شیخ طبرسی" صاحب کتاب مجمع‌البیان، این جادوگران در هنگام صبح کافر، فاسد و فاسق بودند و در شامگاه جزء شهدا، مقربان و انسان‌های برجسته دوره خود بودند و این نشان از ظرفیت بالای انسان است.

وی بیان کرد: قارون از خواص بی‌‌بصیرت بود که پس از اینکه به دنبال ثروت اندوزی رفت خداوند قارون، یار موسی را که ابتدا از خواص بود با همه ثروتش به داخل زمین فرو برد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه سعادت از آن کسی است که برتری‌جویی نکند و براساس شاخصه‌های قرآن زندگی کند، تصریح کرد: مردمی که آرزوی ثروت و زندگی قارون را داشتند پس از مرگ او گفتند «خوب شد ما به جای قارون نبودیم و قارون چه بد سرنوشتی داشت».

ضرغامی با اشاره به اینکه ما در محضر قرآن هستیم و حوادث گذشتگان مانند یک فیلم سینمایی از جلوی ما عبور می‌کند، گفت: کسی که بفهمد در پس این حرف‌ها و اعتقادات چه چیزی جریان دارد، سعادتمند است.

وی با اشاره به اینکه قرآن بندگانش را بدون هدایت در ظلمات دنیا رها نکرده است، گفت: خداوند پس از پیامبران حجت الهی را به مردم اعطا کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه خداون در ازای اعطای نعمت‌های فراوان هیچ منتی بر بندگانش نگذاشته است، خاطر نشان کرد: اما خداوند در ازای اعطای نعمت ولایت و رهبری بر بندگانش منت می‌گذارد.

ضرغامی با اشاره به فرمایشات امام علی(ع) در فتنه‌ها که بدترین وضعیت بر جامعه حاکم است تنها راه مقابله با فتنه‌ها را مراجعه به رهبر و زمامدار دانست و افزود: در صورت مراجعه به غیر از ولایت فقیه در گردباد فتنه‌ها نابود می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) پیش‌گویی کرده که امام علی (ع) باید در زمان خود با 3 گروه بجنگد بیان کرد: امام علی(ع) در زمان امامت خود با 3 گروه در جنگ جمل، صفین و نهروان جنگید که آخرین گروه آن‌ها خوارج بودند که از اسلام و شریعت هیچ‌چیز نمی‎دانستند و خود را جای خدا قرار دادند و مقابل امام علی(ع) ایستاند و جنگ نهروان را به رها‌ انداختند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند امام حسین‌(ع) با عمر سعد مذاکره نکرده است، خاطر نشان کرد: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری جنگ امام حسین‌(ع ) با یزد باید برای بیگانگان فرهنگ‌سازی شود، آن‌هایی که فکر می‌کنند امام حسین(ع) با یزید مذاکره کرده یک ساده‌اندیشی و تحلیل سطحی دارند و تحلیل‌هایشان در تمام عرصه‌ها این گونه است.

ضرغامی گفت: اگر بزرگان دین امر به معروف و نهی از منکر و دعوت به سمت خدا می‌کنند آیا این مذاکره است؟! مذاکره یعنی سر یک میز بنشینند و معامله و صحبت کنند، امام حسین(ع) با یزید مذاکره نکرده است.

وی با اشاره به اینکه ایران با آمریکا مذاکره نکرده بلکه با گروه 1+5 مذاکره کرده است، تصریح کرد: ما با آمریکا مذاکره نکرده‌ایم، کشور ما به دلیل اهمیت مسئله هسته‌ای که امروزه در دنیا یک مسئله پیچیده است و آمریکا یک ایران هراسی به راه‌انداخته مذاکره کرده‌ایم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه شبکه‎‌‌های بیگانه سخنان مقام معظم رهبری در مورد مذاکرات هسته‌ای را یک بازی می‌دانند، ادامه داد: شبکه‌های بیگانه با پخش این برنامه‌ها و سخنان تنها خود را فریب می‌دهند، در صورتی که سخنان ولایت فقیه در مورد مذاکرات هسته‌ای بسیار صریح، نافذ و روشن است.

ضرغامی با بیان اینکه امام خامنه‌ای به تیم مذاکره کننده اجازه داده که با گروه 1+5 تنها در حوزه هسته‌ای مذاکره کند، گفت: وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با وزیر امور خارجه ایران گفته در مورد مسائل سوریه اظهار نظر کنند اما وزیر امور خارجه کشور ما این پیشنهاد را رد کرده و این نشان از آن است که مردم و مسئولان کشور تنها از سخنان ولایت فقیه پیروی و تنها گوش به فرمان ایشان هستند.

وی افزود: آمریکا به دنبال آن است که از مسائل هسته‌ای سخنان خود را شروع و به مسائل سوریه و یمن بپردازد اما آمریکا باید صبر کند ببیند لغو تحریم‌ها در کشور می‌تواند سبب گشایش کسب و کار شود و مذاکرات چه نتیجه‌ای به دنبال دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به رکود اقتصادی کشور گفت: وضعیت رکود اقتصادی کشور جدی است و 4 وزیر با نوشتن نامه به رئیس جمهور به دنبال چاره ‌اندیشی هستند اما تاکنون آمریکا در حوزه لغو تحریم‌ها اقدامی نکرده و موضوع سخنان خود را به سمت مسائل سوریه و یمن می‌کشاند.

ضرغامی آمریکا را عامل اصلی بوجود آمدن مسائل و مشکلات در پیش‌ روی سوریه و یمن دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا گروهک‌های تشکیل شده را از نظر صلاح جنگی و مالی حمایت می‌کند، اگر آمریکا نبود جنایات داعش از کجا آمده.

وی بیان کرد: با حمایت نظام جمهوری اسلامی از کشورهای مسلمان، مردم با غیرت و قدرت جلوی جنایات داعش ایستاده و بسیاری از آن‌ها شهید شده‌اند اما آمریکا می‌گوید که ایران با ما مذاکره کرده و این سبب تضعیف روحیه کشورهای مسلمان می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه آمریکا با تبلیغات در دنیای مجازی به دنبال تخریب نظام جمهوری اسلامی است، خاطر نشان کرد: دنیا دنیای تبلیغات است، آمریکا با پخش عکس‌هایی از دست دادن وزیر امور خارجه ایران و رئیس جمهور آمریکا به دنبال تخریب کشور است.

ضرغامی با بیان اینکه قدرت ایران در عراق تعیین کننده اقتدار ایرانی است، بیان کرد: در سایر کشورها با صدای رسا و بلند اعلام شده که اقتدار ایرانی به برکت خون شهدا است و آمریکا می‌خواهد اقتدار ایرانی را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه آمریکا عوام فریبی را شروع کرده و می‌خواهد در کشور ما نفوذ کند، گفت: امروز کشور ما با شیطان بزرگ در جنگ است، اگر راه نفوذ آمریکا به کشور باز شود تمام سرمایه‌های کشور به باد می‌رود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) که فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ولایت فقیهی مدیر، مدبر و شجاع دارد، نظامی که رهبر شجاع نداشته باشد هیچ‌چیز ندارد.

ضرغامی گفت: مقام معظم رهبری در یک نشست نظامی با یک کلام کوتاه خطاب به آل‌سعود فرمودند که اگر برخورد کنیم برخوردمان جدی است و این سخن ولایت فقیه سبب شد تا آل‌سعود با ایران همکاری و پیکر تمام جانباختگان را تحویل دهد و اعلام کرده است که برای جستجوی مفقودان فاجعه منا همکاری می‌کند.