Gerdab.IR | گرداب

جاسوسی از فعالیت کاربران در ویندوز 10

تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴

ویندوز 10 جدیدترین نسخه سیستم عامل مایکروسافت است که توانسته با ارائه امکاناتی بسیار کاربران زيادي را به خود جذب کند.

به گزارش گرداب از باشگاه خبرنگاران جوان؛ نرم افزارهای محدود کننده و کنترل فعالیت چندین سال است که در بازار فناوری مورد استفاده قرار می گیرند و افراد بسیاری از آن ها برای کنترل وضعیت دسترسی فرزندانشان به اینترنت استفاده می کنند. مایکروسافت تصمیم گرفته است تا این بار قابلیت های این نرم افزارها را به صورت پیش فرض در سیستم عامل خود قرار دهد، ویژگی ای که مخالفان بسیاری به همراه داشته است.
 
این قابلیت به کاربران ویندوز 10 اجازه می دهد تا هر هفته گزارشی از  فعالیت ساير کاربران دستگاه در ایمیل خود دریافت کنند. این امکان که در واقع برای کنترل نحوه استفاده کودکان از رایانه ایجاد شده است می تواند خطراتی را برای کاربران غیر آشنا به همراه داشته باشد.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ افرادی که کامپیوتر یا لپتاپ‌شان را برای نصب ویندوز به فروشگاه های مختلف می سپارند ممکن است به صورت ناخود آگاه این قابلیت را در دستگاهشان فعال داشته باشند و گزارش استفاده آن ها به صورت هفتگی برای فرد تنظیم کننده ویندوز ارسال شود.
 
کاربران ویندوز 10 باید دقت داشته باشند که در صورت خرید دستگاهی مجهز به این سیستم عامل حتما از اکانت شخصی مایکروسافت خود در آن استفاده کنند و سایر اکانت های موجود در دستگاه را ببندند تا از وقوع هرگونه مشکلی جلوگیری شود.