Gerdab.IR | گرداب

اتهام جدید ترند میکرو به ایران

تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴

شرکت امنیتی ترند میکرو در گزارش اخیر خود، اتهامات تازه‌ای را مبنی بر حمله به سامانه نظارتی جایگاه‌های سوخت در جهان متوجه جمهوری اسلامی ایران کرده است.

به گزارش گرداب از سایبربان در گزارش ترند میکرو به حمله‌ای که اخیراً به تعدادی از جایگاه‌های سوخت در کشورهای مختلف جهان صورت گرفته است، اشاره شده است.

 در این حمله سامانه نظارتی جایگاه‌های سوخت در این کشورها مورد تهاجم هکرها قرار گرفته و از دسترس خارج شده است. در گزارش مذکور اعلام شده است که نوع حمله اختلال سرویس توزیع شده (DDOS) بوده است. در اثر این حمله اتصال سامانه نظارتی جایگاه‌های سوخت با سامانه مرکزی کنترل اطلاعات قطع شده است و به همین خاطر جایگاه‌های سوخت گیری از دسترس خارج شده‌اند.

در این میان به نام یک مجموعه ایرانی اشاره شده است و ترند میکرو مدعی است که این نام را در حملات اخیر مشاهده کرده است. IDC-TEAM یا Iranian Dark Coders Team نامی است که بر اساس ادعای ترند میکرو در این حملات مشاهده شده است.

همچنین بر اساس گزارش ترند میکرو پراکندگی حملات به ترتیب در آمریکا به میزان 44 درصد، اردن 17 درصد، برزیل، امارات و انگلستان هر کدام 11 درصد و روسیه 6 درصد گزارش شده است. البته در این گزارش اتهاماتی هم متوجه ارتش الکترونیک سوریه شده است.