Gerdab.IR | گرداب

ردپای پررنگ موساد در میان داعش

تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴

انتشار عکس های جدید عضویت و آموزش ابوبکر بغدادی رهبر گروهک داعش، توسط موساد را ثابت می کند.

به گزارش گرداب به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، انتشار سه عکس جدید از حضور ابوبکر بغدادی در تشکیلات موساد اظهارات اسنودن را ثابت کرد.  
 
ادوارد اسنودن، عضو سابق سازمان اطلاعات و امنیت آمریکا (CIA) گفته بود: "ابوبکر البغدادی" به مدت یک سال کامل نزد سازمان اطلاعات "اسرائیل" موساد آموزش دیده است.
 
اسنودن در ادامه اظهاراتش که توسط وب سایت "ذانترسیبت" منتشر شد، گفت: در واقع سازمان CIA با همکاری همتای انگلیسی اش M16 و سازمان موساد، به وجود آورنده گروهک "داعش" بوده اند.
 
 این عضو سابق CIA افزود: در واقع آمریکا، انگلیس و "اسرائیل" با به وجود آوردن "داعش" تلاش کرده اند که همه تروریست های جهان را زیر پرچم یک گروهک جمع کنند تا بتوانند راحت تر آنان را هدایت و مدیریت کنند و از طریق آن به اهداف خود دست یابند.
 
ادوارد اسنودن همچنین گفت: البته اصلی ترین هدف آنها از به وجود آوردن "داعش"، حفظ امنیت "اسرائیل" بوده است. آنها از طریق "داعش"، با هر خطری که "اسرائیل" را تهدید می کند، مبارزه و مقابله می کنند، البته با چهره و ظاهری اسلامی!
 
در واقع راه حفظ امنیت "اسرائیل"، به وجود آوردن دشمنی خودی در نزدیکی "اسرائیل" بوده تا از طریق این دشمن، با دشمنان واقعی "اسرائیل" مقابله شود.
 
ادوارد اسنودن در پایان گفت: "ابوبکر البغدادی" علاوه بر یک سال آموزش نزد "موساد"، در زمینه فن خطابه و سخنوری بخصوص در زمینه علم لاهوت، دوره های ویژه و فشرده ای دیده و گذرانده است.
 
سایت آمریکایی وترنز تودی(Veterans Today) نیز پیش از این با انتشار گزارشی اعلام کرد که ابوبکر البغدادی، امیر تشکیلات تروریستی داعش جاسوس موساد است.
 
در این گزارش آمده است: نام اصلی ابوبکر البغدادی "سایمون الیوت” یا "الیوت شیمون” بوده و وی در واقع یک یهودی به شمار می‌آید که برای رهبری داعش تحت آموزش قرار گرفته است.
 
در ادامه این گزارش تاکید شده است: آموزش البغدادی با هدف ایجاد آشوب در کشورهای عربی مجاور اسرائیل صورت گرفته است. البغدادی از یک پدر و مادر یهودی متولد شده و تحت آموزش سازمان جاسوسی اسرائیل قرار گرفته تا بتواند آموزش‌های مربوط به جاسوسی در سطح عالی را دریافت کند و بعد از آن وی در یکی از کشورهای عربی مستقر شده تا تشکیلات داعش را ایجاد کند.
 
در این گزارش همچنین آمده است: هدف از ایجاد این تشکیلات گسترش سیطره اسرائیل بر منطقه خاورمیانه بوده است.