Gerdab.IR | گرداب

مرکز امنیت سایبر مهندسان ارتش آمریکا!

تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴

یگان مهندسان ارتش آمریکا مرکزی تخصصی برای امنیت سایبر سامانه‌های کنترل صنعتی و سامانه‌های اتوماسیون تأسیس کرد.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان، یگان مهندسان ارتش آمریکا (US Army Crops of Engineers)، مرکزی به نام فناوری اطلاعات و تضمین اطلاعات (Information Assurance and Information Technology) در هانتسوسل ایالت آلابامای آمریکا تأسیس کرد.

دنیل شپرد (Daniel Shepard)، رئیس این مرکز جدید، گفت: «ما هم‌اکنون ظرفیت‌های واحدی برای ایجاد مراکز مؤثر در امنیت سایبر داریم. سامانه‌های جدیدی که ما در این مرکز جدید وارد کردیم نیازمند امنیت سایبر هستند؛ زیرا آن‌ها با یکدیگر شبکه شده‌اند.»

این مرکز بر روی امنیت سامانه‌های اتوماسیون، سامانه‌های کنترل صنعتی و پروژه‌های ساخت‌وساز نظامی تمرکز می‌کند.

برخی از سامانه‌هایی که این مرکز نیاز دارد تا امنیت سایبر آن‌ها را تأمین کند عبارت‌اند از :
اچ‌ِوی‌اِی‌سی (HVAC)؛ این سامانه مربوط به فناوری‌های مربوط به ایجاد فضای مطبوع در محیط داخل ساختمان است.

سامانه‌های کنترل گاز طبیعی و سوخت، سامانه پنل خورشیدی و سامانه‌های نظارتی.
همچنین شپارد افزود: «ما امروزه می‌بینیم که سامانه‌های اتوماسیون و کنترل صنعتی نیازمند امنیت سایبر هستند. آن‌ها با یکدیگر شبکه شده‌اند تا مؤثرتر عمل کنند و موجب بهبود تصمیمات تجاری شوند؛ اما این مسئله نگرانی‌هایی را در مورد خطرهای سایبری به وجود می‌آورد که باید این خطرها ارزیابی و کاهش داده شوند.»

وی افزود: «ما نمی‌خواهیم حصاری دور این مرکز ایجاد کنیم بلکه قصد داریم که حصاری در اطراف شبکه جهانی اطلاعات بسازیم. با امن ساختن سامانه‌های صنعتی و اتوماسیون می‌توانیم عملکرد بهتری داشته باشیم و هزینه‌های خود را کاهش دهیم.»

گفتن این مطلب خالی از لطف نیست که این مرکز جدید به‌عنوان مرکزی تخصصی برای امنیت سایبر سامانه‌های کنترل صنعتی ارتش آمریکا شناخته می‌شود.

در مورد یگان مهندسان ارتش آمریکا باید گفت که این یگان در پروژه‌های ساخت‌وساز نظامی شرکت دارد و مأموریت خدمات مهندسان در بخش نظامی را بر عهده دارد تا از این طریق به تقویت امنیت ملی و پویا کردن اقتصاد آمریکا بپردازد.