Gerdab.IR | گرداب

حساب کاربری گوگل را ایمن کنیم+تصاویر

تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۴

حساب کاربری گوگل خود را ایمن و ایمن تر کنید.گوگل راه کار های مناسبی برای جلو گیری از سرقت اطلاعات از حساب مشترکین انجام داده است.

به گزارش گرداب به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت گوگل راه های مناسبی برای جلو گیری از سرقت اطلاعات از حساب مشترکین خود انجام داده است که می خواهیم به بعضی از آنها بپردازیم.
 
اولین روشی که برای این کار توصیه  می شود، اتصال شماره موبایل خود به حساب کاربریتان می باشد. این کار در زمانی که حساب شما مورد حمله قرار می گیرید، با ارسال یک کد اختصاصی به شماره موبایل شما، به بازیابی رمز عبورتان کمک می کند.
 
برای این کار ابتدا آدرس زیر را در مرورگر خود وارد نمایید.
 
https://accounts.google.com
 
در این مرحله، گوگل از شما می خواهد تا نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد کنید. بعد از این مرحله صفحه ای که در عکس پایین موجود است را می بینید.
 
حساب کاربری گوگل را ایمن کنیم+تصاویر
 
از قسمت Personal info & Privacy (اطلاعات شخصی و حریم خصوصی) گزینه  Your Personal info (اطلاعات شخصی شما) را انتخاب کنید تا صفحه جدید باز شود. در صفحه جدید گزینه Phone  یا تلفن را انتخاب کنید. سپس گزینه ADD RECOVERY PHONE  یا  افزودن شماره تلفن بازیابی را انتخاب کنبد

حساب کاربری گوگل را ایمن کنیم+تصاویر
 
در پنجره باز شده احتمالا کشور ایران به صورت پیش فرض انتخاب شده است، اگر نبود، ابتدا ایران را انتخاب کنید و در قسمت شماره تلفن، شماره همراه خود را بدون 0 وارد کنید برای مثال 9121234567 یا 9351234567 و دکمه Verify  یا تائید را بزنید.
 
حساب کاربری گوگل را ایمن کنیم+تصاویر
 
حالا گوگل از شما می خواهد که شماره ای که وارد نمودید را بررسی کنید.در صورت درست بودن، دکمه Get Code  یا دریافت کد را بزنید. معمولا در کمتر از 10 ثانیه از طرف گوگل برای شما یک پیامک حاوی کد تایید برای شما ارسال می گردد. آن کد را در قسمت مربوطه وارد کنید و Continue  یا ادامه را بزنید. در پایان عکس زیر را خواهید دید.
 
حساب کاربری گوگل را ایمن کنیم+تصاویر
 
از این زمان به بعد در صورتی که رمز خود را فراموش کنید یا مورد حمله هکر ها قرار بگیرید می توانید به سادگی رمز خود را به وسیله شماره موبایل خود بازیافت کنید و حمله را خنثی کنید.
 
راه دیگر برای بازیابی رمز عبور، استفاده از یک ایمیل بازیابی یا همان Recovery Email می باشد. برای اضافه کردن این ایمیل به حساب خود مجدد وارد قسمت Personal info  شوید و بجای Phone، این دفعه Email  یا ایمیل را انتخاب کنبد. در صفحه باز شده شما آدرس ایمیل خود را می بینید. در زیر آن گزینه Add Recovery Email  یا اضافه کردن ایمیل بازیابی را انتخاب کنید و آدرس ایمیلی که می خواهید در روز مبادا به دادتان برسد را وارد کنید.
 
حساب کاربری گوگل را ایمن کنیم+تصاویر
 
 
حالا که مطمئن هستیم که در صورت فراموشی رمز عبور، می توانیم به سادگی آن را بازیابی کنیم می خواهیم امنیت حساب کاربری خود را افزایش دهیم.گوگل سرویسی به نام 2Step Verification  دارد که به کمک آن، در زمان ورود به حساب کاربری خود، به غیر از رمز عبور باید کدی که گوگل برای ما ارسال می کند را نیز وارد کنیم.اما چطور این امکان را فعال کنیم؟؟
 
مجددا وارد اینک زیر می شویم
https://accounts.google.com
و گزینه ورود به گوگل یا Signing in to Google  را انتخاب می کنبم.
 
حساب کاربری گوگل را ایمن کنیم+تصاویر
 
در صفحه جدید گزینه  2Step Verification یا تایید 2مرحله ای  را انتخاب کنید. در صفحه جدید دکمه شروع تنظیم یا  Start Setup  را بزنید و مجددا در حساب کاربری گوگل خود وارد شوید و مشخصات بازیابی حساب خود را بررسی و در صورت درست بودن تایید کنید. در صفحه جدید، دکمه ارسال کد یا Send Code  را بزنید و منتظر پیامکی باشید که گوگل برای شما  ارسال می کند. آن را در جعبه مخصوص وارد کنید و تایید کنید بعد از تایید دکمه بعدی یا next  را بزنید و در نهایت مجدد تایید کنید.

حساب کاربری گوگل را ایمن کنیم+تصاویر
 
 
 
تمام شد. از این به بعد هر گاه بخواهید وارد حساب خود شوید و یا کسی بخواهد وارد شود، به جز رمز عبور، رمزی که گوگل برایتان می فرستد را نیز باید وارد کنید.