Gerdab.IR | گرداب

معاون اول رییس جمهور:

حق نداریم مردم را از امکانات ارتباطی محروم کنیم

تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۴

معاون اول رییس جمهور گفت: موبایل در دست مردم است و باید کاری کنیم که از این امکانات شان استفاده کنند و حق نداریم آنها را از امکانات شان محروم کنیم.

اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح پروژه زیرساختی "تلاش" با اشاره به اینکه امروز انقلاب اطلاعاتی در دنیا شکل گرفته و دنیا را به صورت کامل متحول کرده است، اظهار کرد: تمامی ابعاد زندگی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مردم در دنیا دچار تغییر و تحولات جدی شده است. آن چنان سرعت توسعه زیاد شده که اگر عقب بیفتیم دیگر عقب افتادیم.

وی عنوان کرد: سیاست، اقتصاد، اجتماع و فرهنگ ما نیازمند یک تحول است تا به یک درصد تولید ناخالص داخلی درخور کشور برسیم. اقتصاد ایران که جزو  20 اقتصاد بزرگ دنیاست باید به فکر تحول باشد و فقط با تکیه بر ICT میتوانیم این کار را انجام دهیم.

او افزود: اگر می خواهیم دولتی شفاف و پاسخگو داشته باشیم که خدمت رسانی به مردم را تکلیف خودش بداند، حتما باید به آی تی توجه جدی کنیم.؛ مصمم هستیم در این دولت این حوزه را به صورت جدی توسعه دهیم.

معاون اول رییس جمهور خاطر نشان کرد: دولت الکترونیکی را در کشور پیاده سازی کنیم و دولت همراه در کشور مستقر کنیم؛ موبایل در دست مردم است و باید کاری کنیم که از این امکانات شان استفاده کنند و حق نداریم آنها را از امکانات شان محروم کنیم.

جهانگیری با اشاره به اینکه ایرانیان خارج از کشور هم علاقمند هستند با مساعد شدن شرایط، از همانجا هم با دوستان ایرانی خود کسب و کاری راه بیندازند، گفت: حتما سهم تولیدات آی سی تی از اقتصاد ایران ناچیز است و حتما باید افزایش یابد؛ امسال اگر 100 هزار شغل ایجاد شود، کاری فوق العاده است.

وی افزود: الان 70 درصد جمعیت ایران اهل کار است و این دستاوردی برای کشور تلقی می شود؛ لازمه اجرایی شدن اهداف این حوزه این است که زیرساخت های مورد نیاز این حوزه پیاده سازی شود.

معاون اول رییس جمهوری گفت: دولت باید زیرساخت ها را ایجاد کند و بعد به بخش خصوصی میدان دهیم تا بیاید و کار کند؛ اینکه تلاش شده از تجهیزات تولیدی داخل برای اجرایی شدن این پروژه استفاده شود کار بسیار مهمی بوده و منجر به بزرگ شدن بازار آن بخش ها می شود.

او افزود: وقتی حجم بازار این حوزه 60 هزار میلیارد تومان است، یعنی بخش خصوصی باید بشتابد برای ارائه فعالیت ها در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات. جهت گیری ما هم باید روی تولید محتوا باشد تا فضای مجازی اعم از داخل و خارج از کشور بتوانند از دستاوردهای آن استفاده کنند.