Gerdab.IR | گرداب

مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا:

کلاهبرداری خیر خواهانه در ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۴
سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان شاهد افزایش فعالیت های خیرخواهانه به نفع ایتام، نیازمندان، زندانیان و... هستیم، گفت: متاسفانه برخی افراد سودجو با استفاده از این فرصت در فضای سایبر اقدام به جمع آوری کمک تحت عنوان این عزیزان می کنند در حالیکه کمک های جمع آوری شده هیچ گاه به دست نیازمندان نمی رسد.

سرگرد حمید کیانی به افزایش پیام ها این چنینی در شبکه های اجتماعی اشاره کرد و گفت: مجرمان سایبری در ماه مبارک رمضان با برانگیختن احساسات انسان دوستانه هموطنان روزه دار تلاش دارند از احساسات این عزیزان سوء استفاده کنند.

وی افزود: کلاهبرداران سایبری با انتشار تصاویری از مستاجران بی خانمان یا کودکان بیمار و... در شبکه های اجتماعی تلاش دارند احساسات انسان دوستانه کاربران روزه دار را تحریک کنند تا بتوانند برنامه های مجرمانه خود را پیش ببرند.

سرگرد کیانی ادامه داد: حتی در این خصوص شاهد بارگذاری سایت های جعلی هستیم که ادعا دارند فعالیت خیرخواهانه هستند و در راستای رفع مشکلات نیازمندان و ایتام فعالیت دارند در حالیکه این امر صحت ندارد.

وی با بیان اینکه حمایت از ایتام، فقرا و نیازمندن برگرفته از مکتب دین و سیره ائمه معصومین (علیه السلام) است، به کاربران توصیه کرد: حتما برای کمک به نیازمندان و ایتام به موسسات شناخته شده و دارای مجوز مراجعه کنند و فریب پیام ها و سایت های جعلی را نخورند.

سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: حتی احتمال دارد درگاه های بارگذاری شده در سایت های دروغین خیریه ها فیشینگ باشد، لذا کاربران دقت داشته باشند تا در دام فیشرها نیفتند.

سرگرد کیانی در پایان در توصیه به کاربران و شهروندان گفت: در صورت مواجه با موارد مشکوک می توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام نمایند.