Gerdab.IR | گرداب

در آستانه‌ی 14 خرداد صورت گرفت؛

اینستاگرام، اکانت امام خمینی را حذف کرد

تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۴

پرطرفدارترین حساب کاربری حضرت امام خمینی رحمه‌الله در فضای مجازی با بیش از 100 هزار دنبال کننده و حاوی تصاویر دیده نشده‌ای از ایشان در آستانه 14 خرداد توسط اینستاگرام حذف شد.

از دو سال پیش، صفحه‌ی امام خمینی در اینستاگرام (از مجموعه حسابهای KHAMENEI.IR در اینستاگرام) با نام کاربری emamkhomeini راه اندازی شد كه به انتشار روزانه تصاویر دیده نشده‌ای از حضرت امام خمینی اقدام مي كرد.

اینستاگرام، اکانت امام خمینی را حذف کرد

اینستاگرام از طریق ایمیل اعلام کرده که این حساب را حذف و همه‌ی حدود پانصد عکس‌ و نوشته‌ و صدهزار دنبال‌کننده این حساب را نیز، به کلی پاک کرده است. مکاتبات صورت گرفته با اینستاگرام نیز نتوانست باعث جلوگیری از این اقدام تعجب آور و تامل برانگیز شود.

مدیریت اینستاگرام در پاسخ به پیگیری های متعدد مدیران این صفحه تنها به ارسال متن تکراری و خودکاری که برای حذف صفحه های نامناسب به لحاظ محتوای خشونت آمیز و یا مستهجن و هم چنین صفحات تبلیغاتی ارسال می کند، بسنده کرده است.

در بخشی از این متن آمده است: «یکی از دلایل اصلی ما، تهدید و آزار رساندن حساب کاربری موردنظر به دیگران و حمایت از گروه‌های خشن است» این در حالی است که پیش از این هیچگونه اخطاری به این حساب کاربری داده نشده بود.

این اقدام تامل برانگیز اینستاگرام و فیسبوک در حالی انجام شده که میلیون‌ها حساب کاربری با محتویات خشن و مستهجن در این شبکه‌ی اجتماعی در حال فعالیت هستند. همچنین صدها حساب کاربری در این شبکه به صورت رسمی و غیررسمی توسط گروههای تکفیری تروریستی چون داعش مدیریت میشوند که با انتشار صحنه‌های خشن سربریدن و ... به تبلیغ این گروهها می‌پردازند.

بعد از این اقدام اینستاگرام، مجددا صفحه‌ی دیگری در اینستاگرام توسط مدیران قبلی صفحه با نام کاربری emamkhomeiny با هدف در دسترس قراردادن آراء و اندیشه‌های حضرت امام خمینی رحمه‌الله برای کاربران مشتاق در سراسر منطقه و دنیا راه اندازی شده که با همان روند حساب قبلی فعالیت می کند.
منبع: مشرق