Gerdab.IR | گرداب

آزاد بیان به سبک فیس بوک

هشدار فیس‌بوک به العالم و حذف ابوعزرائیل

تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۴

شبکه اجتماعی فیسبوک پس از حذف صفحات مربوط به نیروهای بسیج مردمی و صفحه شخصی ابو عزرائیل، به شبکه العالم نیز هشدار داد که در صورت درج اخبار مقاومت و مطالب ضد آمریکایی،آن را حذف خواهد کرد.

گردانندگان سایت فیسبوک در تاریخ شنبه 30/05/2015 در پیامی به شبکه خبری العالم درباره انتشار اخباری مغایر با سیاستهای خاص خود هشدار دادند.

حساب رسمی شبکه خبری العالم در فیسبوک روز گذشته پستی تحت عنوان "حزب الله عراق: سلاح تنها زبان مذاکره با آمریکاست"منتشر کرد که مدیریت فیسبوک این خبر را با سیاستهای خود که تابع ائتلاف صهیونیستی-آمریکایی است،مغایر دانست.

گفتنی است؛ مدیریت فیسبوک پیشتر نیز تمام مطالب منتشرشده العالم که شامل تصاویری از رهبران مقاومت اسلامی مانند سیدحسن نصرالله و سید عباس موسوی و تصاویری دیگری که مشتمل بر لوگوها و پرچم های حزب الله لبنان یا دو جنبش فلسطینی حماس و جهاد اسلامی و گروههای داوطلب مردمی عراق بود، حذف کرد.

مدیریت فیسبوک همچنین به شبکه العالم درباره درج هرگونه تصویر مخالف با صهیونیستها یا رژیم اشغالگر اسرائیل هشدار داده بود. این در حالی است که فیسبوک از نشر تصاویر توهین آمیز به اسلام در برخی صفحه ها جلوگیری نکرده و آن را نوعی آزادی بیان می داند.

مدیریت فیسبوک همچنین پیشتر صفحه رسمی جنبش حماس و یکی از صفحات وابسته به نیروهای داوطلب مردمی عراق (الحشد الشعبی) و نیز صفحه ابوعزرائیل یکی از رهبران الحشد الشعبی را به دلایل نامعلوم بست.

این اقدامات نشان می دهد که عملکرد این قبیل سایتها تا چه حد با شعارهایشان در زمینه آزادی بیان تناقض دارد.