Gerdab.IR | گرداب

با این روش ها فضای مجازی را برای کودکانتان امن کنید

تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۴

با توجه به فراگیرشدن استفاده از رایانه در رده‌های سنی مختلف، باید اقدامات و محدودیت‌هایی را برای در امان ماندن آنان از آسیب‌های احتمالی استفاده از این‌گونه وسایل در نظر گرفت.

نبود نظارت صحیح بر فعالیت فرزندان در زمان کار با رایانه و به ویژه اینترنت،در اکثر خانواده‌ها سبب بروز مشکلاتی برای فرزندان می‌شود.

در این گزارش سعی شده تا به بهترین راهکارها برای مقابله با این‌گونه آسیب‌ها پرداخته شود،همچنین به منظور جلوگیری از آسیب‌های وارده بر فرزندان در اینترنت لازم است والدین در این برهه از زمان اطلاعات خود را تا حد عمومی برای نظارت بر فرزندان خود بالا ببرند.

راهکارها

 اقدام به ایجاد محدودیت بر روی رایانه نمایید حتی اگر فکر می‌کنید انجام این کار زود است؛هرگز این‌گونه نیست و اگر شما محدودیت‌ها را اعمال نکنید کودکان وقت بسیار زیادی را با ابزارهای رایانه‌ای صرف خواهند کرد.

اطمینان حاصل نمایید که ابزار شما از قبیل لپ تاپ،تبلت و تلفن همراه خارج از دسترس کودکان هستند و برای این موضوع از رمز عبور استفاده نمایید.

بر روی کامپیوتر و دیگر ابزاری که کودکان به آن دسترسی دارند از تنظیمات کنترل والدین استفاده نمایید. کودکان فقط به مطالب و محتواهایی که برای آن‌ها مناسب است دسترسی داشته باشند.

 نرم‌افزارهای کنترل والدین را دانلود و یا خریداری نمایید. آن را همیشه روشن نگه دارید و به روز رسانی نمایید.نسخه‌های مختلفی از این نرم‌افزارها در بازار در طیف قیمتی مختلف وجود دارند که برخی از آن‌ها به‌طور رایگان برای دانلود در دسترس می‌باشند.