Gerdab.IR | گرداب

حاشيه نگاری وزیر اسبق ارتباطات از جلسه طرح سوال از وزیر فعلی

تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۴

حاج آقای پژمانفر انصافاً کار کرده بود و با صلابت و استدلال و مطالبه کارشناسانه نشان داد که وزارت در اجراي طرح شبکه ملی اطلاعات تعلل می ورزد، کار شکنی می کند و اعتقاد ندارد.

حضور ناموفق وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجلس که موجب دریافت کارت زرد از مجلس شد، حاشیه‎هایی را به دنبال داشت.

دکتر محمد سلیمانی که خود سابقه وزارت بر این وزارتخانه را در کارنامه داشته و هم اکنون نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی است، حاشیه‎های جالب توجهی از این حضور را به نگارش در آورده است.در ادامه این حاشیه نگاری  را می‎خوانید:

1.تا قبل از صحبت آقای واعظی به نظر می رسید جو مجلس خاموش است و اصلاً نمی شد نتیجه را حدس زد.

2. رفتن دکتر لاریجانی زمینه را برای کارت زرد بیشتر فراهم کرد. چون برای هواداران ایشان این حرکت معنی دار است.

3. آقای واعظی مسأله را سبک گرفته بود و به نظرم اطرافیانش به او قول صدرصدی داده بودند که مشکلی نیست.

4. تلاش رابطین وزارتخانه با مجلس برای توجیه نمایندگان از عملكرد وزير و یا اطلاع رسانی به آنها جنبه منفعلانه داشت.

5. معاونین وزارتخانه دنبال امضاء دادن برای حل مشکلات منطقه اي بودند تا به این ترتیب رأی موافق وزیر را بالا ببرند.

6. وزارتخانه امتیازهائی را برای نمایندگان در طول چند ماهه اخیر در نظر گرفته بود که مؤثر واقع نشد یعنی در حقیقت امتیاز يا قولش داده شد، ولی رأی گرفته نشد.

7. عوامل وزارت از عملکردها و اطلاع رسانی در عملکردها صحبت نمی کردند و صرفاً لابي گری و خواهش و تمنا و التماس را مشی خود قرار داده بودند. يادم آمد روز اول وزارتم زيدي به من گفت: در مجلس دنبال خدا و پيغمبر نباش بلكه كار كن تا دستت از عملكرد پر باشه. خدا پدرش را بيامرزد.

8. صحبت آقای واعظی بسیار ضعیف و از موضع انفعال و انداختن توپ به زمین گذشتگان بود. حربه اي كهنه شده.

9. تن صدای آقای واعظی هم برای بسیاری از نمایندگان ملال آور بود. شايد ترسيده بود.

10. واعظی تلاش کرد با کار سیاسی و موضع سیاسی مانع کارت زرد شود که اثر منفی داشت. چون نمایندگان به وضوح متوجه اند که این وزارتخانه تخصصی است نه سیاسی.

11. جبهه گیری واعظی علیه آئین نامه مجلس هم از اشتباهات بزرگ ایشان بود که تصمیم عده ای از نمایندگان را به کارت زرد قطعی تر کرد.

12. صحبت واعظی غیر فنی و غیر کارشناسی بود. البته شاید دست او از عمکرد شایسته خالی بود. نتوانست عملکرد برجسته ای از کارنامه اش را بیان کند.

13. حاج آقای پژمانفر انصافاً کار کرده بود و با صلابت و استدلال و مطالبه کارشناسانه نشان داد که وزارت در اجراي طرح شبکه ملی اطلاعات تعلل می ورزد، کار شکنی می کند و اعتقاد ندارد.

14. توزیع برگه اشکالات عملکردی وزارت توسط حاج آقاي پژمانفر در صحن علنی بسیار اثر گذار بود. چون فنی تهیه شده بود و جامع بود.

15. بعضی نمایندگان نگران بودند که حاج آقای پژمانفر علیه اینترنت موضع دارد. ولی ایشان از کاربران اینترنت و کلیت اینترنت ماهرانه دفاع کرد و اشکالات اساسی وزارت در رابطه با توسعه این حوزه را بیان کرد.

16. عصبانیت واعظی از یک طرف و متانت پژمانفر از طرف دیگر کفه ترازو را به نفع کارت زرد سنگین کرد.

17.  70 رأی موافق به واعظی از 195 نفر حاضر در صحن نشان دهنده عدم رضایت از عملکرد وزارت ارتباطات است.

18. آقای پژمانفر که خود از نشان دادن پاورپوينت واعظی انتقاد کرد، خودش از پاورپوینت استفاده کرد. البته حرفش را به نمایندگان با زیبائی منتقل کرد که عملکرد وزیر در صحنه عملی کم است، ولی در پاورپوینت زیاد است و یا به عبارتی عملکرد عملی وجود ندارد و صرفاً نتیجه کار وزارت یک پاورپوینت تكراري قديمي است.

19. چند نفری که به نفع وزیر چهار چهار کردند خیلی در مجلس اثر گذار نبودند.

20. این صحنه نشان داد که صرف لابی کردن جواب نمی دهد، بلكه نیاز به کار و تلاش است.

21. واعظی نتوانست یا نمی توانست نشان دهد با مبالغ بیش از چند هزار میلیارد تومانی که مجلس در اختیارش گذاشته در سال 1393 چه قدمهای مثبتی برداشته است. نمایندگان احساس کردند این همه پول اگر دست یک وزیر دیگر بود با آن کاری می کرد کارستان.

22. حاج آقا آقاتهراني هم ساكت و آرام نشسته بود. انگار خيالش راحت بود كه پژمانفر كامل از پس كار بر ميآيد.

23. واعظي با عصبانيت و اوقات تلخي از صحن بيرون رفت. حاج آقاي پژمانفر كه نزد او رفته بود تشكر و خوش و بش كند، ظاهراً آماج حرف‎ها و توهين‎هاي ناپسند قرار گرفت. يادم به دوران وزارتم افتاد كه از موضع نماينده‎اي ناراحت بودم. گله نزد باهنر بردم. حكيمانه گفت: همينه، خواستي وزير نشي!

24. نمي دانستم موقعيت واعظي تا اين حد متزلزل است. اگر استيضاحش اعلام وصول بشود و به صحن بياد 100%  از وزارت خواهد افتاد، مگر اينكه تا آن موقع چند كار بزرگ انجام داده باشد.
منبع: رجانیوز