Gerdab.IR | گرداب

نقض قوانین حریم شخصی اتحادیه اروپا توسط فیس‌بوک

تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۴

فیس‌بوک با ردگیری فعالیت‌های کاربران در زمان استفاده از مرورگرهای اینترنتی قوانین حریم شخصی اتحادیه اروپایی را نقض کرده است.

آژانس حفاظت از داده‌ها یا DPA در بلژیک نتایج بررسی تازه خود را منتشر کرده که نشان می‌دهد فیس بوک تمامی داده های کاربران را در زمان استفاده از مرورگرهای اینترنتی بررسی کرده است.

این تخلف به طور دائمی صورت گرفته و حتی در شرایطی که کاربران وارد این شبکه اجتماعی نشده بودند نیز فیس بوک اطلاعات خصوصی افراد را جمع آوری کرده است. این شرکت حتی از ردگیری فعالیت‌های اینترنتی افرادی که عضو فیس بوک نیستند نیز غافل نبوده و اگر کاربری از سایتی بازدید می کرد که بر روی دامنه فیس بوک قرار داشته توسط این شبکه اجتماعی مورد پیگرد قرار می‌گرفت.

با توجه به نصب افزونه های مربوط به فیس بوک  بر روی میلیون‌ها وب سایت می‌توان نتیجه گرفت که تقریبا هیچ کاربری در اروپا از ردگیری ها و نقض حریم شخصی خود توسط این شبکه اجتماعی در امان نبوده است.

بر اساس قوانین اتحادیه اروپا ردگیری فعالیت های کاربری افراد در اینترنت بدون اطلاع و رضایت آنها غیرقانونی است و احتمالا فیس بوک به همین علت مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

ظاهرا فیس بوک با هدف جمع آوری داده های کاربران، ارزیابی آنها و ارسال آگهی های مرتبط با عادات کاربری افراد دست به چنین اقدام غیرقانونی زده است.