Gerdab.IR | گرداب

نماينده ولي فقيه در سپاه محمد رسول الله(ص):

سپاه و بسيج نتوانسته‌اند از شبکه‌های اجتماعی برای فرهنگسازی استفاده کنند

تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۴

حجت الاسلام گواهي می‌گوید که مسئولان انتظارات فرهنگي رهبر انقلاب را برآورده نکرده اند.

نماينده ولي فقيه در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با ابراز تاسف از اين که مجموعه سپاه و بسيج نتوانسته اند از ظرفيت هاي موجود در شبکه هاي اجتماعي براي فرهنگ سازي به خوبي استفاده کنند تاکيد کرد: جا دارد با ورود اصولي به اين شبکه ها از ظرفيت هاي موجود براي شناساندن و ترويج اردوهاي راهيان نور و فرهنگ ايثار و شهادت استفاده شود.

حجت الاسلام عبدالعلي گواهي نماينده ولي فقيه در سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ همچنين ضمن انتقاد از وضعيت فرهنگ عمومي جامعه،اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگي را توسط دولت ناکافي دانست و با انتقاد ازعملکرد جزيره اي در حوزه فرهنگ، تنها راه خروج از بحران فرهنگي و غلبه بر تهاجم فرهنگي غرب را سپردن امور فرهنگي به نهادي دانست که از رويکرد جهادي براي انجام کارهايش برخوردار است.

وي در پاسخ به اينکه عملکرد مجموعه سپاه، دولت و جامعه را در زمينه فرهنگي چگونه ارزيابي مي کنيد اظهار داشت: طبعا آنطور که شايسته نام گذاري مقام معظم رهبري بود در حوزه فرهنگ و اقتصاد کار انجام نشده است و اقداماتي که در اين دو حوزه انجام مي پذيرد در حال روزمرگي است و نمي توان نشاني از عملکرد جهادي در آن مشاهده کرد. درصد بسياري از مديران ما جهادي کار نکردند چون اگر چنين بود مي توانستيم ديدگاه هاي دشمن را تغيير دهيم.

وي تاکيد کرد: قطعا در بحث کلان مسئولان نتوانسته اند توقعات رهبري را برآورده سازند.

وي در پاسخ به اينکه چه ارزيابي از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت يازدهم و مجموعه سياست هاي فرهنگي دولت دارد نيز گفت: اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگ براي يک کشور متعارف و معمولي در جهان، قابل قبول است اما از آنجا که جمهوري اسلامي ايران کشوري در حال توسعه و رشد است و در دو ميدان فرهنگ و اقتصاد با ديگر کشورها در حال رقابت است، انجام اين مقدار کار فرهنگي توسط مسئولان کافي و پسنديده نيست.

به عقيده اين مقام مسئول نوع و حجم اقدامات فرهنگي صورت گرفته در جامعه محدود و نامتناسب با تهاجم سنگين غرب است.

وي در خصوص اقدامات فرهنگي صورت گرفته توسط سپاه پاسداران نيز گفت: سپاه هم بخشي از نظام است و از آنجا که اعتبار فرهنگي چنداني در اختيار ندارد، نمي تواند در سطوح ملي کار فرهنگي انجام دهد. کار فرهنگي سپاه و بسيج در حد و اندازه مجموعه خودشان است. البته اين دو نهاد با وجود تمام تنگناهاي مادي که در مسائل فرهنگي با آن مواجه هستند بازهم حضور فعالي در عرصه فرهنگ عمومي کشور دارند که راهيان نور تنها نمونه اي از اين فعاليت هاست.

او در پاسخ به اينکه آيا به عقيده او بودجه فرهنگي سپاه ناکافي است گفت: سپاه و بسيج هيچ اعتبار فرهنگي براي کار در مجموعه نظام ندارند. با اين حال توانسته اند با بهره گيري از بودجه هاي داخلي خود در زمينه فرهنگ عمومي جامعه نيز کار کنند.

وي همچنين افزود: متاسفانه مجموعه سپاه و بسيج نتوانسته اند از ظرفيت هاي موجود در شبکه هاي اجتماعي براي فرهنگ سازي به خوبي استفاده کنند.

وي معتقد است جا دارد با ورود اصولي به اين شبکه ها از ظرفيت هاي موجود براي شناساندن و ترويج اردوهاي راهيان نور و فرهنگ ايثار و شهادت استفاده شود.