Gerdab.IR | گرداب

درباره فیلترینگ هوشمند:

پروژه «فیلترینگ هوشمند» هنوز در حال بررسی است

تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۳

دبیر شورای‌عالی فضای مجازی از اجرای همزمان دو پروژه برای فیلترینگ هوشمند سایت‌های اینترنتی خبر داد و گفت: در این زمینه برنامه وزارت ارتباطات در دست بررسی است.

به گزارش گرداب، محمدحسن انتظاری در گفت‌وگو با مهر، در مورد برنامه های مدنظر برای اجرای فیلترینگ هوشمند سایت‌های اینترنتی اظهار داشت: در این زمینه دو پروژه تعریف شده است که به موازات هم در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: طرح ملی فیلترینگ هوشمند توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شورای‌عالی فضای مجازی ارائه شده و هم اکنون این طرح در دست بررسی قرار دارد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه پروژه ای نیز به صورت جداگانه زیر بار رفته و در مرحله اجرا قرار دارد افزود: این پروژه از سوی موسسه تبیان و دانشگاه شهید بهشتی تعریف شده و در حال اجرا است که موضوعی با ماموریت متفاوت از پروژه ملی فیلترینگ هوشمند است.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی خاطرنشان کرد: پروژه ای که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف به اجرای آن است با پروژه ای که هم اکنون توسط موسسه تبیان در حال انجام است متفاوت بوده و هر یک از این پروژه ها با توجه به نیاز کشور و الزام و حساسیت موضوع، ماموریت متفاوتی دارند.

پیش از این معاون وزیر ارتباطات از اجرای فیلترینگ هوشمند شبکه اینترنت با مدیریت یکپارچه و متناسب با شرایط کاربر خبر داد و گفت: هدفمند کردن فیلترینگ، احراز هویت کاربران در زمان دسترسی، استفاده از نرم افزارهای بومی شرکت های دانش بنیان و نیز تعیین دسترسی به اینترنت متناسب با شرایط کاربر از جمله برنامه های مدنظر برای مدیریت یکپارچه سامانه فیلترینگ کشور است.

این در حالی است که وزیر ارتباطات پیش از این اعلام کرده بود که فاز اول پروژه «فیلترینگ هوشمند» آغاز شده است.