Gerdab.IR | گرداب

با این کمیته‌ها مشکلی رفع می‌شود؟

اصفهان هم دارای کمیته فضای مجازی می‌شود

تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۳

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان از تشکیل کمیته تخصصی فضای مجازی در ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان خبر داد.

به گزارش گرداب، محمدمسعود کریمی در گفت‌وگو با ایرنا گفت: به استناد مصوبه پنجاه و یکمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان با توجه به ضرورت موضوع فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، کمیته تخصصی فضای مجازی در ستاد ساماندهی امور جوانان کشور تشکیل شد و در بهمن ماه امسال نیز در استان اصفهان تشکیل می شود.

وی با بیان اینکه اکنون این ستاد شامل سه کمیته فرهنگی- تربیتی، اقتصادی- اجتماعی و کمیته پیگیری مصوبات است، اظهارکرد: کمیته تخصصی فضای مجازی به منظور مواجهه عالمانه و پیشتاز با تحولات فضای مجازی و سیاستگذاری در حوزه جوانان و با مشارکت فعالانه دستگاه های اجرایی در مدیریت فرابخشی فضای مجازی تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: بررسی چالش ها و فرصت های فرهنگی و اجتماعی در فضای مجازی و استفاده از فرصت ها و مقابله با تهدیدات این فضا در حوزه نوجوانان و جوانان در این کمیته میسر خواهد بود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان تصریح کرد: سیاست گذاری و برنامه ریزی به منظور توسعه محصولات و خدمات فضای مجازی توسط جوانان و ایجاد اجماع و هماهنگی میان نخبگان فکری و دستگاه های اجرایی با هدف تحقق منویات دولت تدبیر و امید مبنی بر تسخیر فضای مجازی از جمله وظایف کمیته تخصصی فضای مجازی است.

وی تصمیم گیری نسبت به نحوه مواجهه فعال و خردمندانه استان با فضای مجازی از نظر سخت افزاری، نرم افزاری، محتوایی و راهبردی براساس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را از دیگر وظایف این کمیته برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: بررسی تهدیدات و نقاط ضعف موجود در رابطه با رسانه های اجتماعی و نگاه کارشناسی به سیاستگذاری راهبردی در کمیته فضای مجازی امکانپذیر است.

وی درخصوص ویژگی ها و فرصت های فضای مجازی که می توان در کمیته تخصصی مربوطه از آن بهره مند شد گفت: فضای مجازی نوع جدیدی از گذران اوقات فراغت نوجوانان و جوانان است که البته ناگفته نماند که این امکان مهم می تواند بر نحوه تعاملات انسانی و ارتباطات اجتماعی نسل های آینده موثر باشد.

دبیر کمیته های تخصصی امور جوانان استان همچنین به قابلیت اقتصادی و کسب تجارب مالی فضای مجازی اشاره کرد و گفت: فضای مجازی در محیط خانه نقش پررنگی را در اقتصاد و کسب درآمد افراد ایفا می کند.

وی گفت: فضای مجازی دارای تنوع، تازگی و نیز موقعیتی برای کسب تجارب غیرممکن در دنیای واقعی است به طوری که این فضا با به روز بودن، محیطی مناسب رابرای جوانان و مخاطبان خود فراهم آورده و افراد می توانند در این فضا هنرها و مطالبی را فراگیرند که پیش از این در دنیای واقعی به دلیل مشکلاتی از جمله وقت، هزینه و سایر موارد امکان تجربه آن ها را نداشته اند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان تاکید کرد: امکان تحصیل رشته های دلخواه، کاهش هزینه های زمانی، ریالی و جسمی، کاهش مخاطرات زیست محیطی و تسهیل و تسریع ارتباطات و دستیابی به نتایج مورد نظر و نیز فرصت برابر برای تولید، توزیع و دستیابی به اطلاعات از دیگر ویژگی های فضای مجازی است که توجه افراد زیادی را به خود معطوف داشته است.

مسوول دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان افزود: بر همین اساس و با توجه به همه این امکانات بایستی بر این فضای مجازی نظارت بیشتری شود و با سیاست گذاری و برنامه ریزی های صحیح، در راستای افزایش مزیت های فضای مجازی و کاهش تبعات منفی آن برای قشر نوجوان و جوان جامعه تلاش کرد.

کریمی در پایان همچنین از برگزاری دوره توانمندسازی کشوری جوانان در فضای مجازی و سواد رسانه ای در بهمن سال جاری خبر داد.