Gerdab.IR | گرداب

دادستان کل کشور:

باید از فضای مجازی به درستی بهره‌مند شویم

تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۳

دادستان کل کشور با بیان اینکه فضای مجازی به میدان جنگ برای دشمن و تهدیدی برای امنیت اخلاقی و فرهنگی تبدیل شده گفت: مسوولان باید در تمامی حوزه های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی مرزبانی کنند.

به گزارش گرداب و به نقل از مهر، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی در سخنان پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره سکولاریزه کردن جامعه و هشدار های ایشان مبنی بر دور کردن خدا از اخلاق و رفتار مردم گفت: امروز مرزبانان ما فقط آنانی نیستند که در مرزهای جغرافیایی مرزبانی می کنند بلکه تمامی مسوولان باید در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مرزبانی کنند. آنچه امروز ما شاهد هستیم این است که دراین شبیخون فرهنگی می خواهد ما را از خدا و سبک زندگی اسلامی دور کنند.

به گفته وی، تنها راه نجات ما این است که به سبک زندگی اسلامی در سه سطح بینش، گرایش و کنش روی آوریم که مقام معظم رهبری نیز به این امر بارها اشاره کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: امروز فضای مجازی به میدان جنگ دشمن تبدیل شده و در این فضا امنیت اخلاقی و فرهنگی جامعه به خطر افتاده است. بنابراین باید هوشیار بود همزمان با بهره مندی درست از اینترنت متوجه آثار سوء آن نیز بود.

وی افزود: امروز دشمنان به دنبال ایجاد فتنه هستند و فضای مجازی این بستر را برای آنها فراهم کرده است که ما باید از حُسن‌های فضای مجازی در کشور استفاده کنیم و در حوزه مرزبانی فرهنگی نباید اجازه بدهیم دشمنان انقلاب رخنه کنند و فکر‌ها و اخلاق‌های جامعه ما را مورد تهدید قرار دهند.

دادستان کل کشور اظهار داشت: اکنون گرفتار جاهلیت مدرن هستیم که همان جاهلیت قدیم است ولی امروز با روش‌های مدرن به میدان آمده است. استفاده از دانش، فناوری‌ها و سلاح‌های هسته‌ای این جاهلیت را تشکیل داده است و هر کسی مقابل او بایستد، امنیت آن را سلب می‌کند و در این جاهلیت مدرن بدترین خیانت‌ها انجام می‌شود.