Gerdab.IR | گرداب

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال ارشاد:

سال 2030 سال انقلاب فضای مجازی است

تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۳

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با اشاره به اینکه سال 2030 سال انقلاب عظیم در فضای مجازی است، گفت: براساس آمارها 70 درصد کاربران با زبان مادری خود در گوگل جستجو می‌کنند.

به گزارش گرداب و به نقل از خبرگزاری دانشجو، سیدمرتضی موسویان، رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در مراسم افتتاح الکامپ 2014 با اشاره به اینکه عصر کنونی عصر انقلاب فناوری اطلاعات است، خاطرنشان کرد: تا سال 2030 یک تحول اساسی در فناوری اطلاعات جهان رخ خواهد داد که به آن انقلاب شبکه ای می گویند.

موسویان همگرایی در شبکه، تجهیزات، ارتباطات و محتوا را از اجزاء انقلاب ICT عنوان کرد و یادآور شد: همگرایی محتوایی باعث از بین رفتن مرزهای سنتی می‌شود چرا که هم اکنون تمامی ابزارها از موبایل و لب تاپ گرفته تا تبلت ها و کتابخانه های مجازی همگی مکانی برای ارائه محتوا شده اند.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال حضور متوسط کاربران در فضای مجازی را تا سال 2015 بیش از فضای واقعی عنوان کرد و ادامه داد: میزان حضور کاربران در فضای مجازی نشان می دهد که مسئولان و فعالان این حوزه باید توجه کنند که این فضا به دست چه کسانی است تا بتوانیم سهم خود را از این فضا به دست آوریم.

وی درصد بزرگسالان استفاده کننده از کنسول های بازی را 45 درصد عنوان کرد و افزود: 80 درصد بزرگسالان هم اکنون از طریق موبایل های خود گیم انجام می دهند که این موضوع نشان از فضای ویژه تولید محتوا دارد.

موسویان کلید کار در فضای مجازی را تولید محتوا دانست و تاکید کرد: 70 درصد کاربران در ابتدا جستجوهای خود را با استفاده از زبان مادری انجام می دهند.

وی اضافه کرد: در صورتی که بتوانیم سهم خود را از تولید محتوای فضای مجازی به دست بیاوریم بسیاری از کاربران ایرانی می توانند از محتوای بومی استفاده کنند.

موسویان استراتژی مرکز توسعه فناوری اطلاعات را رویکرد محتوا محور دانست و افزود: این مرکز در نظر دارد با استفاده از «ابر فرهنگ» گام مهمی در جهت تولید محتوا و بازی سازی بردارد هر چند که این امر هنوز به طور کامل محقق نشده است.