Gerdab.IR | گرداب

درخواست پرستاران از پلیس برای شناسایی پخش‌کننده فیلم پاشایی+فیلم

تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳

جامعه پرستاری از پلیس سایبری می‌خواهد تا اولین منتشر کننده تصاویر مرتضی پاشایی در بیمارستان بهمن دستگیر شود.

به گزارش گرداب و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تصاویری از مرحوم مرتضی پاشایی در زمان بستری وی در بیمارستان در فضای مجازی منتشر شد اما این تصاویر را چه کسی منتشر کرده است؟

حبیبی مسئول پرستاری بیمارستان بهمن گفت: دوربین‌های بیمارستان 2 روز آخر بستری مرتضی را در بیمارستان به طور کامل ثبت کرده‌اند.

حبیبی گفت: تصاویر را همانطور که مشاهده می‌کنید تکه به تکه و لحظه به لحظه چک کردیم، همکاران ما اجازه بردن موبایل به داخل ICU را ندارند. اما در این تصاویر همینطور که مشاهده می‌کنید بسیاری از همراهان، اقوام و طرفداران مرحوم مرتضی پاشایی که از خانواده اجازه داشتن فیلم تهیه کرده‌اند. همانطور که صحنه را در فیلم مشاهده می کنید وقتی پرسنل ما با دستگاه کار می‌کند، یعنی دوز داروی وی را افزایش می‌دهد تا از بی قراری وی  بکاهد. بسیار متاسفیم که این چنین فیلمی را در فضای مجازی منتشر کرده‌اند، همکاران ما برای آرامش بیمار هر کاری که از دستشان بر می‌آمد انجام دادند.

درخواست پرستاران از پلیس فتا برای یافتن پخش‌کننده فیلم پاشایی

توکلی پزشک معالج مرحوم مرتضی پاشایی می‌گوید: بسیاری از اوقات در بیمارستان بهمن حاضر بودم و در این مدت نمی‌دانم چه کسی این تصاویر را منتشر کرده است ولی انتشار تصاویر مرتضی پاشایی در فضای مجازی کار زیبایی نیست.

رئیس پرستاری بیمارستان بهمن می‌گوید: از پلیس سایبری خواهش می‌کنم کسی که برای نخستین بار تصاویر مرتضی پاشایی را در فضای مجازی منتشر کرده است دستگیر کنند تا حداقل از همکاران ما رفع اتهام شود.

واحدی، قاضی پرونده‌های پزشکی در خصوص مجازات کیفری تصویربرداری از بیمار بدون رضایت وی عنوان کرد: بدون رضایت بیمار نمی‌توان از وی تصویربرداری کرد مجازات کیفری این تخلف 1 سال زندان در قانون پیش بینی شده است.

شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: به محض اینکه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مجلس فعال شود تصویربرداری از مرتضی پاشایی در بیمارستان را پیگیری می‌کنیم.

وی گفت: باید جلوی اینگونه اتفاقات در بیمارستان‌ها گرفته شود هیچ فیلمی از بیمار بدون رضایت وی نباید گرفته شود.