Gerdab.IR | گرداب

سبوحی خبر داد:

تعیین نرخ اینترنت موبایل نسل سوم به صورت پلکانی

تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۳

قائم مقام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تعیین تعرفه خدمات اینترنت موبایل نسل سوم به صورت پلکانی خبر داد که قرار است در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب برسد.

به گزارش گرداب، لطف الله سبوحی در گفت‌وگو با مهر، در خصوص آخرین وضعیت تعیین نرخ اینترنت موبایل نسل سوم که ماه گذشته به تصویب رسید و ابلاغ شد اما وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دستور بازنگری در آن را داد، گفت: در تعیین تعرفه اینترنت موبایل نسل سوم نرخ دسترسی به هر یک کیلوبایت اینترنت 2.5 ریال، در نظر گرفته شده بود که این رقم تغییر می یابد.

وی گفت: پیشنهاد ارائه شده به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که در جلسه آینده این کمیسیون بررسی می شود حد وسط تری از این رقم خواهد بود به نحوی که ممکن است تعرفه های حجمی را به صورت پلکانی محاسبه کنیم.

قائم مقام رگولاتوری با اشاره به مشترکان موبایل که هراز گاهی با خطشان به اینترنت متصل می شوند افزود: در این تعرفه باید این افراد نیز در نظر گرفته شوند و اینطور نباشد که برای جابجایی یک مگابایت اطلاعات مجبور به پرداخت هزینه سنگین شوند.

وی با تاکید براینکه در مصوبه تعیین نرخ اینترنت موبایل نسل سوم، کاربری های مختلف تعریف شده است از ضابطه مند شدن بسته های تعرفه ای که از سوی اپراتورهای موبایل پیشنهاد می شود خبر داد.

سبوحی ادامه داد: در این راستا با اپراتورهای موبایل، جلساتی در حال برگزاری است تا فروش اینترنت به صورت بسته ای ضابطه مند شود.

به گفته وی، پیشنهاد اولیه برای تعیین نرخ اینترنت موبایل نسل سوم از سوی اپراتورهای موبایل بالاتر از 2.5 ریال به ازای هر کیلوبایت بود که کمیسیون با رقم 2.5 موافقت کرد اما وزیر ارتباطات مجددا دستور به بررسی و تعیین نرخ جدید داد.

در مصوبه ای که از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ماه گذشته به اپراتورها ابلاغ و از سوی رگولاتوری نیز اطلاع رسانی شده بود نرخ دسترسی به هر یک کیلوبایت اینترنت با موبایل GPRS و نسل سوم 2.5 ریال درنظر گرفته شده بود که به دلیل اعتراض بسیاری از کاربران موبایل و واکنش رسانه ها، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دستور به تغییر این نرخ و بررسی مجدد آن داد.

علیرضا شاهمیرزایی، عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی چند روز پیش با انتقاد از عملکرد وزارت ارتباطات در تعیین تعرفه اینترنت موبایل نسل سوم گفت: با تعیین تعرفه خدمات نسل سوم موبایل برای نرخ دسترسی به هر یک کیلوبایت اینترنت 2.5 ریال، دانلود یک فیلم با حجم حدود یک گیگابایت 260 هزار تومان هزینه برای مشترک درپی خواهد داشت.