Gerdab.IR | گرداب

طی حکمی منصوب شد:

اخوان؛ قائم مقام رئیس صداوسیما در امور رسانه‌های مجازی

تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۳

رئیس رسانه ملی در حكمی مهدی اخوان بهابادی را قائم مقام خود در امور فناوری و رسانه‌های نوین منصوب كرد.

به گزارش گرداب و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، دکتر محمد سرافراز در حکمی دکتر اخوان بهابادی را به عنوان قائم مقام رئیس سازمان در امور فناوری و رسانه‌های نوین منصوب کرد.

متن حکم رئیس سازمان صدا و سیما بدین شرح است:

جناب آقای دکتر مهدی اخوان بهابادی؛
سلام علیکم؛

نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جناب‌عالی، به موجب این حکم به عنوان «قائم مقام رئیس سازمان در امور فناوری و رسانه‌های نوین» منصوب می‌شوید.

اینجانب ضمن تفویض اختیارات ریاست سازمان امر سیاستگذاری، هدایت و راهبری معاونت‌های «توسعه و فناوری رسانه» و «رسانه‌های مجازی» به جنابعالی، انتظار دارم با استناد به منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در پیوست حکم انتصاب اینجانب، با ایجاد آرایش رسانه‌ای کارآمد و موثر مبتنی بر رسانه‌های نوین، ارائه خدمات چند رسانه‌ای فراگیر فضای مجازی، تحکیم و افزایش مزیت‌های رقابتی رسانه ملی در فضای مجازی و سپهر رسانه‌ای کشور، ایجاد رسانه مکمل شبکه‌های موجود در فضای مجازی و بر بستر باند وسیع، باعث ترویج و اشاعه فرهنگ ایرانی- اسلامی و ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی شوید.

همچنین تمرکز در سیاستگذاری، چابک‌سازی، کاهش تصدی‌گری، گذار از SD به HD، تکمیل زنجیره سیگنال‌رسانی پایدار و ایمن کشور، تکمیل فرایند دیجیتال‌سازی، پوشش حداکثری شبکه‌های رادیو تلویزیونی، ارتقای کیفیت صدا و تصویر، ایجاد زیرساخت‌های سخت و نرم‌افزاری مورد نیاز رسانه‌های نوین و ایجاد بستری به روز و کار آمد به منظور رساندن پیام رسانه ملی از جمله مسئولیت‌های جنابعالی در حوزه فناوری است.

از آنجائیکه استفاده از ظرفیت‌های داخل و خارج سازمان در زمینه تولید و ارائه خدمات و محتوا در حوزه رسانه‌های نوین، نیازمند تشکیل نهاد تنظیم مقررات مناسب است، ضروری است با تفکیک وظایف حاکمیتی از ماموریت‌های قابل برون‌سپاری و با استفاده از ظرفیت کارشناسی نخبگان و صاحبنظران و هماهنگی با اینجانب نسبت به تشکیل «نهاد تنظیم مقررات جامع ارائه خدمات صوت و تصویر فراگیر در رسانه‌های نوین» اقدام کنید تا ضمن حضور مبتکرانه، فعال و اثربخش، نظارت موثری بر ارائه این خدمات در فضای مجازی کشور صورت پذیرد.

همچنین به منظور یکپارچه‌سازی و هم‌افزایی فعالیت‌های مجازی و فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات بخش‌های مختلف سازمان، لازم است شورایی تحت عنوان «شورایعالی رسانه‌های نوین» تشکیل دهید تا به عنوان نقطه کانونی سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و هماهنگی در این حوزه عمل نماید.

از خداوند متعال موفقیت شما را در پیشبرد اهداف و آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی و تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) خواهانم.

محمد سرافراز
رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران

مهدی اخوان بهابادی کیست؟
اخوان بهابادی در دولت دهم ریاست مرکز ملی فضای مجازی و دبیری شورای‌عالی فضای مجازی را به عهده داشت و اکنون عضو حقیقی شورای‌عالی فضای مجازی است.

او قبل از تصدی این جایگاه، قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در فناوری و امور بین‌الملل بود و سرپرستی مرکز تحقیقات مخابرات ایران را به عهده داشت.

اخوان بهابادی متولد 1357 است و دکترای رشته مهندسی برق- مخابرات از دانشگاه تهران را اخذ کرده است.