Gerdab.IR | گرداب

رئیس سازمان پدافند غیرعامل:

باید به سمت بومی‌سازی پدافند سایبری برویم

تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۳

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: در پدافند سایبری چاره ‌ای جز بومی‌سازی صنعت برای دفاع سایبری نداریم.

به گزارش گرداب و به نقل از واحد مرکزی خبر، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی در همایش ملی پدافند غیرعامل با بیان اینکه باید به سمتی برویم که پدافند سایبری بومی شود گفت: باید به این سمت برویم که در سایر حوزه های پدافندی نیز به بومی سازی برسیم.

وی در ادامه بحث حفاظت اطلاعات زیرساخت ها را مهم دانست وافزود: شبکه های جاسوسی صنعتی و فنی راه افتاده که با عنوان شرکت هایی برای مشاوره، طراحی و مطالعه به کشورهای دیگر می روند و اطلاعات زیربنایی ما را به قیمت های بالایی می فروشند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: حرکت قرارگاهی پدافند غیرعامل به دنبال ایجاد حداکثر هم‌افزایی و هماهنگی در حوزه‌های مختلف است.

وی گفت: توجه عمده در پدافند غیرعامل باید به سمت سرمایه ‌های انسانی باشد که ما نیز به دنبال آموزش و فراگیر کردن آن هستیم.

سردار جلالی با بیان اینکه رویکرد دیگر ما اقتصادی‌سازی پدافند غیرعامل است افزود: تلاش می‌کنیم پدافند غیرعامل اقتصادی شود و بخش ‌های خصوصی در آن وارد شوند.

وی با بیان اینکه امروز در حوزه دیپلماسی پدافندی نیز تهدید سایبری و جنگ سایبری کشورها را به سمت تعامل و دفاع جمعی پیش می‌ برد گفت: 21 کشور در این خصوص ارتش تشکیل داده اند و تهاجم سایبری در دستور کارشان است.

وی ادامه داد: اکنون نیز ناتو یک سال و نیم است که تمرین دفاع سایبری را با 39 کشور انجام می‌ دهند.

رییس سازمان پدافند غیر عامل گفت: ما بایستی بتوانیم با کشورهای همسو تعامل و مشارکت داشته باشیم و در حمله‌ ها از منافع ملی حفاظت کنیم.

وی افزود: سازمان پدافند غیرعامل تحت فرمان عملیاتی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) قرار دارد.

واتس‌اپ بومی تولید می‌شود
سردار جلالی در حاشیه این همایش افزود: باید شبکه های اجتماعی همچون «واتس‌اپ» بومی سازی شوند. اقدامات موثری در این زمینه انجام شده و در حال گسترش فعالیت های خود در این زمینه هستیم.