Gerdab.IR | گرداب

دستور حمله آمریکا علیه داعش در فضای مجازی!

تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۳

واشنگتن از متحدان خود خواست جنگ علیه داعش در اینترنت را گسترش دهند.

به گزارش گرداب و به نقل از واحد مرکزی خبر، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که آمریکا در نشستی که در کویت درباره راههای مبارزه با گروههای افراطی از جمله داعش در اینترنت برگزار شده است، از متحدان خود خواست مبارزه با داعش از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی را افزایش دهند.

ژنرال بازنشسته «جان آلن»، هماهنگ کننده ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش امروز در آغاز به کار این نشست، تبلیغات داعش و گروههای افراطی را جنگی وحشتناک توصیف کرد که هدف از آن عضو گیری افراد بی گناه و تباه کردن آنان است.

وی افزود داعش شکست نخواهد خورد مگر آنکه مشروعیت پیامی که این گروه به جوانان آسیب پذیر می فرستد توسط جوانان رد شود. ژنرال آلن این سخنان را در جمع نمایندگان و فرستادگان بحرین، انگلیس، مصر، فرانسه، عراق، اردن، لبنان، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات عربی متحده بیان می کرد که در این نشست شرکت کرده بودند.

ریاست هیأت اعزامی آمریکا به این نشست را «ریک استنگل» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور عمومی بر عهده داشت. گروه داعش که اکنون کنترل مناطق زیادی از عراق و سوریه را در اختیار دارد و در این مناطق نظام خلافت اسلامی برقرار کرده است به طور پیچیده ای از شبکه های اجتماعی اینترنتی برای پیشبرد اهداف خود و عضو گیری استفاده می کند.

این گروه در همین راستا ویدئوهایی تبلیغاتی و یک مجله با گرافیک خیلی خوب منتشر می کند. طرفداران گروه داعش از طریق همین شبکه های اجتماعی به طور گسترده برای عضو گیری به نفع این گروه تروریستی استفاده می کنند.

ژنرال آلن در بخش دیگر از سخنان خود در همین باره گفت تهدید داعش در پیش گرفتن رویکردی جامع و هماهنگ در سطح بین المللی،‌منطقه ای و محلی را ایجاب می کند. وی افزود به همراه همین رویکرد باید اقدامات نظامی ، اعمال قانون؛جمع آوری اطلاعات و استفاده از راههای اقتصادی و دیپلماتیک را نیز ایجاب می کند.

این دیپلمات آمریکایی افزود ما در اینجا جمع شده ایم تا درباره راههای ناکام گذاشتن سیاست های داعش هم اندیشی کنیم وبا طرح و فعالیت های این گروه تروریستی درفضای مجازی مقابله کنیم .آمریکا برای آنکه از نظر نظامی نیز با گروه داعش در عراق و سوریه مبارزه کند ائتلافی بین المللی با حضور کشورهای غربی و عربی داده است.