Gerdab.IR | گرداب

هووی جدید زندگی‌ زوج‌های ایرانی!

تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳

كارشناس امور زنان و خانواده گفت: متأسفانه رسانه‌های جمعی از بحث فرهنگ سازی استفاده از وسایل نوین ارتباطی مانند وایبر، لاین، تانگو و سایر نرم افزارها غافل شده‌اند و به فرهنگ سازی در مورد آن نپرداخته‌اند.

به گزارش گرداب و به نقل از فارس، کارشناس امور زنان و خانواده گفت: مشکلی که شاید به توان گفت دو سال اخیر شاهد آن هستیم افزایش بدبینی در بین زوج‌ها است که این امر مختص زوج‌های جوان نیست و حتی زوج‌هایی را داریم که با این‌که 20 سال از زندگی مشترکشان می‌گذرد نیز درگیر این موضوع شده‌اند.

وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل این‌که جدایی بین زوجین راحت شده است به محض این‌که اختلافی رخ می‌دهد اولین تصمیم جدایی توافقی است در گذشته بدبینی بیشتر در بین مردان وجود داشت اما هم اکنون شاهد هستیم که زنان جامعه ما نیز درگیر این امر شده‌اند و در این موضوع با مردان برابری می‌کنند.

عامل دیگری که متأسفانه رسانه‌های جمعی از آن غافل شده‌اند و به فرهنگ‌سازی در مورد آن نپرداخته‌اند بحث فرهنگ سازی استفاده از وسایل نوین ارتباطی مانند وایبر، لاین، تانگو و سایر نرم افزارها است که حتی در روستا‌ها و شهرهای دور نیز کاربران زیادی دارند.

وی ادامه داد: متأسفانه استفاده از این نرم افزارها باعث می‌شود که زنان و مردان دایره ارتباطات جدیدی پیدا کنند که شاید در ابتدا موضوعی عادی به نظر برسد اما در طولانی مدت امنیت روانی خانواده‌‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این کارشناس با بیان این‌که رسانه‌ها به جای تبلیغ مواد مصرفی بهتر است با تهیه فیلم‌ها و سریال‌ها و حتی کلیپ‌های آموزشی فرهنگ استفاده از این ابزارها را در اختیار خانواده‌ها قرار دهند گفت: در دنیای کنونی دیگر مادر شوهر و خواهر شوهر و موضوعات این‌چنین مشکل ساز نیستند بلکه این فناوری‌ها و نرم افزارهای نوین است که سایه آن‌ها بر روی آرامش و ثبات خانواده‌ها احساس می‌شود.