Gerdab.IR | گرداب

ویندوز ۸ و اینترنت اکسپلورر ۱۰ هک شدند

تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۱

کمتر از یک هفته بعد از ورود جدیدترین نسخه سیستم عامل مایکروسافت، ویندوز 8 و اینترنت اکسپلورر نسخه 10 توسط فرانسوی‌ها هک شدند.

ویندوز ۸ و اینترنت اکسپلورر ۱۰ هک شدندبه گزارش گرداب به نقل از خبرآنلاین، کمپانی امنیتی ووپن VUPEN اعلام کرد موفق شده است سیستم عامل ویندوز 8 و مرورگر آن، اینترنت اکسپلورر را هک کند.
گفته می‌شود ویندوز 8 امن‌ترین فیچرها را روی خود دارد و کارشناسان این ویندوز را قوی‌ترین از لحاظ امنیتی خطاب کرده‌اند. کمپانی امنیتی ووپن اعلام کرده با استفاده از اکسپلویت صفر روزه توانسته ساختار امنیتی ویندوز 8 و اینترنت اکسپلورر 10 روی آن‌را بشکند. این کمپانی بوسیله آنچه شکاف‌های چند‌گانه روی سیستم عامل گفته می‌شود این کار را انجام داده است.
"چائوکی باکرار" مدیر شرکت ووپن ضمن اعلام این مطلب تاکید کرد، ما معمولا اطلاعات ریز را به خریداران می‌دهیم.
ویندوز 8 با توسعه موارد امنیتی از روی ویندوز 7 و ویستا ساخته شده است اما به گفته کمپانی ووپن منحصر بفرد و تک ساخته نشده است. البته شکستن این ویندوز کار ساده‌ای نیست و به گفته مدیر ووپن اگر ساده بود تاکنون قبل از ووپن، دیگران این کار را انجام داده بودند.
کار اصلی این کمپانی پیدا کردن حفره‌ها و شکاف‌های امنیتی و فروش اطلاعات به شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و گوگل و اپل و... قبل از این‌که سایر هکرها بتوانند با استفاده از این رخنه‌ها بدافزار تولید کرده و به دیگران حمله کنند.
این کمپانی توضیح بیشتر فنی در این باره نداده است. مایکروسافت نیز بدون توضیحی گفته ما با کشف کنندگان حفره‌ها کار می‌کنیم تا جلوی حملات را بگیریم (بدون اینکه اشاره مستقیمی به ووپن کند).