Gerdab.IR | گرداب

فیس‌بوک علت یک سوم طلاق‌ها

تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۱

ورود مخفیانه به رستوران‌ها، قرار دادن تصاویر نامناسب و وضعیت آپدیت در فیس‌بوک از جمله مواردی هستند که به عنوان شاهد و مدرکی برای طلاق مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به گزارش گرداب به نقل از روزنامه دیلی میل، بنیان گذار و مالک بخش عمده ای از سهام شبکه اجتماعی "فیس بوک"، روز شنبه، متاهل شد و این در حالی است که این شبکه اجتماعی در حال حاضر عامل یک سوم از طلاق‌ها است.

طبق نتایج یک تحقیق از فرم‌های طلاق، دعوا و اختلاف زوج‌ها پیرامون رفتار همسران‌شان در فیس بوک به شدت در حال افزایش است. در این تحقیق گفته شده که ارسال تصاویر نامناسب به جنس مخالف، مهم‌ترین عامل شکایت از همسر است.

در بررسی پنج هزار دادخواست طلاق سال گذشته در انگلیس بیش از 33 درصد عامل طلاق‌ها فیس بوک بوده است. با توجه به آمار سال 2009، در سال گذشته این آمار 20 درصد افزایش پیدا کرده است.

سخنگوی موسسه حقوقی طلاق آن‌لاین انگلیس، "مارک کینان" می‌گوید: «اگر کسی بخواهد با جنس مخالف رابطه مخفیانه برقرار کند، فیس بوک راحت‌ترین مکان برای انجام این کار است.»

ورود مخفیانه به رستوران‌ها، قرار دادن تصاویر نامناسب و وضعیت آپدیت، از جمله مواردی هستند که به عنوان شاهد و مدرکی برای طلاق مورد استفاده قرار می‌گیرند.

طبق اعلام وکلای خانواده "آکادمی آمریکا"، 80 درصد از وکلای طلاق گفته اند: «تعداد موارد مرتبط با شبکه اجتماعی فیس بوک، افزایش یافته است.»

"ترایستمن" از وکلای خانواده، می گوید: «60 درصد از پرونده‌های طلاق وی، کاملا به فیس بوک مرتبط می‌شده است.»

کارشناسان معتقدند که ارتباط با جنس مخالف در فیس بوک سریع‌تر و فقط با چند کلیک صورت می‌گیرد. حتی زمانی که رابطه مخفیانه از حالت آنلاین خارج می‌شود، فیس بوک سهوا باعث ایجاد بدبینی همسر می‌شود.

منبع: جام نیوز