معاون حقوقی و بین‌الملل پلیس فتا

به دنبال کنترل اینترنت کشور نیستیم

به دنبال کنترل اینترنت کشور نیستیم
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷

این پلیس دنبال کنترل اینترنت کشور نیست و صرفاً به دنبال استقرار سامانه هوشمند جهت جلوگیری از جرم است

به گزارش گرداب، سرهنگ حسین رمضانی، معاون حقوقی و بین‌الملل پلیس فتا به گفته وی اینکه‌ وزارت ارتباطات بخواهید مانع از دسترسی پلیس به گیت‌وی کشور شود مثل این است که وزارت راه بگوید در اتوبان‌های کشور پلیس مستقر نشود چون ممکن است داخل ماشین‌ها را ببیند.

‏او شائبه سیاسی پشت طرح حمایت از پیام‌رسان‌های بومی را رد کرد و گفت: «ما تربیت شده‌ایم نگاه سیاسی نداشته باشیم و فقط به دنبال تأمین امنیت مطلوب با رعایت اصل ۲۵ قانون اساسی هستیم.»

به گفته رمضانی، ایران میزبان ششمین نشست روسای پلیس‌های سایبری اروپا و آسیا بوده است و این استدلال که فتای ایران در یک جزیره به‌دوراز باقی دنیا فعالیت می‌کند صحیح نیست. به گفته وی پلیس فتا به‌عنوان نهادی پیشرو در غرب آسیا معرفی شده است و این روند ادامه دارد.

‏معاون حقوقی و بین‌الملل پلیس فتا در خصوص سامانه هوشمندی که باید در گیت وی ورود اینترنت به کشور مستقر شود گفت: «این سامانه بر اساس هوش مصنوعی کار خواهد کرد و باید ایران آماده مقابله با باج افزارها، وب تاریک، بازارهای تاریک و ده‌ها مفهوم تهدید‌آمیز دیگر باشد»

به گفته رمضانی دلیل مخالفتی که وزارت ارتباطات با این طرح می‌کند، سو برداشت از طرح است. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: «ما در حوزه‌هایی مانند کودک و اینترنت همکاری نزدیکی با خود وزیر ارتباطات داریم. ما به دنبال کنترل اینترنت کشور نیستیم، شاید نباید نمایندگان مختلفی از وزارت ارتباطات حضور پیدا می‌کردند. بارها من به‌شخصه به دوروف در مورد جرائم مبتنی بر تلگرام هشدار دادم یا در مورد حملات تروریستی در شرف وقوع طی ماه مبارک رمضان از اینستاگرام کمک خواستیم. هیچ همکاری و کمکی نشد. چاره پلیس در این میان چیست؟»